tirsdag den 5. februar 2013

Dukke Ulla


Så er dukke Ulla ved at være klar,
og dukken bliver overgivet til sin nye 'mor' eller alias
på lørdag, når hun har fødselsdag.

Jeg er spændt på hvordan den bliver modtaget.
Det er nok ikke hver dag man får en dukke, der forestiller en selv  ;o)


 Den har været sjov at strikke. 
Øjnene var en udfordring - man laver huller, og strikker en cirkel, der sys ind under åbningen.
I origianopskriften er den inderste del strikket blå.
Jeg valgte at strikke det hele vidt, og så brodere med blå.
Og man kunne vel også have hæklet cirkelen ?


Det sjove ved at lave dukken er, at man selv skal finde på at gøre den unik,
og give den karakteristika efter den person den forestiller.
Jeg valgte at strikke undertøj, og efterfølgende brodere stropper, linning osv.
Hendes initialer blev også sat på undertrøjen.

Briller skulle hun også have.
Her fandt jeg noget vikletråd i min plantekasse, og formede et par briller.
De blev omviklet med bordeaux garn. 


Øjnene var en udfordring. 
Der skulle broderes omkring,
og da Ulla ikke bruger øjenmakeup, blev der broderet i hudfarve.

Hårfarven valgte jeg med afsæt i hendes eget hår,
en rød, en pink og en orange. Værs'go.
Frisuren blev klippet så nogenlunde efter Ullas egen frisure.

Og Jackie måtte hun have på (den rosa tunika).
Der blev også strikket et par blå bukser som cowboybukser.

Er ligheden ikke bare slående ?  ;o)




15 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er den skøn, Mona - simpelthen fantastisk med alle de fine detaljer!

Mette G. sagde ...

Hold da helt op, hvor er den bare blevet god! Sikken et arbejde. Jeg bøjer mig i støvet :-)

Tanja sagde ...

Sikke et imponerende stykke arbejde. Hvor er hun sød :)

Pernille sagde ...

Ej hvor er det bare en fin dukkelil, jeg er dybt imponeret over dine evner og din fantasi! Din søster vil blive meget glad tror jeg, hvem vil ikke knuselske sådan en sød lille blød skabning :)

Irene sagde ...

Ihh hvor er hun dejlig :o)

Susan sagde ...

Hvor det en dejlig Ulla-dukke. Din søster kommer da til at elske hende.
Jeg stod og kiggede i dukke-bogen i en bogbutik i Hillerød i sidste uge. Men gik standhaftigt videre.

marion sagde ...

Hold da helt kæft hvor er den altså bare blevet fed din dukke :-) Er sikker på, at din søster må blive ovenud glad :-) Det ville jeg ihvertfald blive hvis det var mig :-)

unikarina sagde ...

Sikke en fantastisk gave - er sikker på at modtager bliver meget glad...

Trillemus sagde ...

Sikke en flot gave til din søster. Hun bliver da vist ikke i tvivl om hvem dukken ligner. Det er en super god ide, at strikke den rosa trøje og jeans til den. Jeg glæder mig til, at høre hvad hun synes om den. God fødselsdag på lørdag.

Kh Mette

GitteBlinkilde sagde ...

Ej, Mona - hvor er den blevet fantastisk fin :-) Din søster bliver da super glad :-)

Vibekes lille ullne sagde ...

Utrolig flott! Også så skjønt med tunika i samme farge og mønster, hun må bare bli begeistret for denne! :)

Ulla Reiche sagde ...

Den må Ulla altså bare blive glad for. Jeg har snart ferie. Tror et par dage skal gå med at nørkle med dukker.

K

Ulla

Gitte K sagde ...

Hvor er den skøn, jeg synes den ser ud til at ligne meget godt. Håber den bliver vel modtaget .

Aslaug sagde ...

Den er superskøn - jeg er vild med alle de fine detaljer, det røde hår, de seje briller og ... ja faktisk det hele :)

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Den er da intet mindre en fabelagtig - er sikker på den gør stor lykke :D