mandag den 25. februar 2013

Betsy næsten klar


I skulle lige have et smugkig på Betsy fra Lene Holme Samsøes bog
Suveræn Strik. 
Den blev færdig igår, og på billederne ser I den før vask og med afmærkningstråd.

Jeg tror jeg fik den lidt høj i halsen - håber det går.
Trøjen er strikket til min mor, og hun skal have den nu,
mens der stadig er køligt i vejret.

Farven svarer flot til det øverste billede,
garnet er den lækre økologiske uld iblandet uld/silke fra frujensensunikum.blogpot.com
Faktabox følger når trøjen er vasket og presset, evt. med min mor indeni,
men jeg kan lige løfte sløret for, at den er superblød,
og garnet bare så lækkert at strikke i.

Den var hurtig at strikke på pind 5 1/2 - kun en uge.




12 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er den flot - dejlige farve og blandingen af økologiske uld og silke lyder rigtig dejlig!

laj sagde ...

Den er rigtig flot og sikke en fart du skyder

JANE sagde ...

Så hurtigt ......du er nu bare så super hurtig.

Den ser lige så lækker ud som jeg havde forestillet min ...mon ikk din mor bliver glad nu.......det tror jeg ;-))))

Mvh Jane

Strikkefuglen sagde ...

Endnu engang har du gjort det, hvor er den flot ;-) glæder mig til at se din mor i den.

Lis sagde ...

Hvis den sidder sådan på din mor er det vist mere en følelse med at den går højt op i halsen, for den sidder da rigtig fint mod din hals.
Den er rigtig flot i farven, synes jeg. Rigtig god til dig og så giver du den væk. tsk tsk..

Kh. Lis

Mette G. sagde ...

Skøn farve, flot model og hurtigt strikket - hvad mere kan man ønske sig :-) Din mor er heldig!

Fru Knudsen sagde ...

fin bluse, ja, den ser lidt høj ud i halsen. Du er godt nok "hurtig strikker"

Lea sagde ...

Lyder bestemt til at være en skøn, skøn garnkombination!

Jeg kan jo bedst lide at strikke på pind 3 og 3½, men indimellem overvejer jeg at vælge en model på tykkere pinde for selvom strik skal være hyggeligt og afslappende, må det da også godt gå lidt hurtigt indimellem - og det gør det jo ikke just på pind 3.

Aslaug sagde ...

Lækker trøje og farven er rigtig dejlig - du tager ikke længe om sådan en trøje må jeg sige ;)

Strikkeglæde sagde ...

Ja, den er flot og jeg elsker jo høje halse - så for mig ingen alarm. Jeg skal jo også strikke den, så jeg holder øje med hvad du skriver om garn og garnforbrug :-)

Uldbegavet sagde ...

Hold da op det var godt nok hurtigt. Den er rigtig flot, mon ikke din mor bliver glad for den?

mette sagde ...

Eiiiii hvor er den bare flot!!! :)