fredag den 22. februar 2013

Babyvest


Nu er den lille babyvest vasket og presset og klar til fremvisning.
Desværre - og det har flere af jer påpeget - 
billedkvaliteten bliver ikke perfekt med indendørs foto og telefonkamera.
Farven er som en blanding mellem de to billeder lige nedenunder.

Men : modellen er fundet her.
Der var rigtig mange søde at vælge imellem, 
mange her i blogland har strikket rigtig fine babyveste.
Mit valg faldt på denne på grund af den forskudte rib.


 Garnet er Arwetta classic (80% super merino uld, 20% nylon)
købt hos garn10.dk

Jeg købte 2 nøgler, og brugte 1 + en lille smule af det næste. 
Opskriften var nem og hurtig at strikke efter.

Vesten er strikket i str 12 mdr. til en lille pige, der blev født i oktober.
Jeg skal på et lidt sent barselsbesøg næste torsdag - mon ikke hun stadig kan passe den ? 
Den skulle endda gerne være rigelig til hende, ud fra en betragtning om, 
at det er bedre den er for stor, så hun kan vokse sig til at passe den,
end at den allerede er for lille.


5 kommentarer:

Lis sagde ...

Den er yndig. Lækkert mønster, jeg forstod dog ikke lige hvor det kunne købes henne.
Jeg har også de samme dumme problemer med farver når jeg bruger Iphone, æv æv..

God fredag.

Kh. Lis

Madame sagde ...

Hvor er det sødt med den forskudte ribstrikning, og den ser lækker og blød ud! Jeg kender også det med, at farverne nogen gange bliver lidt forkerte på billeder.

Ulla Reiche sagde ...

Sjovt med den store farve forskel på ude og inde. De veste er altså bare så søde. Jeg Har kun strikket dem i str 3 og 6 mdr. Og der bruger jeg ikke et helt nøgle garn. Garnet er bare så lækkert, når man skyller den op føles det som vat. Den skal nok bringe lykke

Kh

Ulla

marion sagde ...

Sikken en sød vest :-) og sikken en skøn gave at få :-)

Jette sagde ...

Skøn lille vest, hvor er den sød, og dejligt blødt garn til sådan et projekt.