lørdag den 5. januar 2013

Strikkeåret 2013 skudt igang


Ja - ok - 2013 skød vi igang for allerede 5 dage siden,
men først igår blev mit strikke-år rigtigt skudt igang.

Da slog jeg nemlig masker op og fik begyndt på denne skønne poncho 'Ella'
fra 'Suveræn Strik på den feminine måde' af Lene Holme Samsøe,
som jeg fik i julegave.

Garnet havde jeg håbefuldt købt et par dage før jul hos garnudsalg,
og så var det jo meget heldigt at bogen fulgte efter  :o)

Om det er det første strik fra 2013 man måske diskuteres,
for jeg blev netop færdig med den multifarvede trøje fra Ruths strikket i Kauni garn.
Den ligger på tørrestativet nu, og når den er presset og der er syet knapper i,
vil I naturligvis få den at se.



12 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er den flot - det er et smukt mønster og en lækker farve!

Uldbegavet sagde ...

Virkelig smuk, jeg går stadig og overvejer om jeg skal købe bogen.

Lis sagde ...

Åhh den er bare så smuk. Glæder mig til at se den i din udgave, og uheldigvis for mig sidder jeg allerede her og krumme tæer. Ingen garnkøb før 1. juli....... Men jeg glæder mig til at se din udgave.

Kh. Lis, som ikke kunne finde din bluse inde ved Ruth, hmm men jeg venter bare så.

Fru Olsen sagde ...

Ponchoen her er bare for fed og den skal helt sikkert også på mine pinde på et tidspunkt. Åh, hvorfor er der ikke 48 timer på et døgn...

Karin Grøn sagde ...

Det er en rigtig flot model og jeg tror også den grå er flot til dig. Personligt er jeg så gråhåret, at jeg skal have farver for ikke at forsvinde - men garnet fra Weller er skønt at strikke med og jeg har også set at Liselotte selv har strikket samme model og rost den i høje toner for sin pasform. Det er et spændende mønster. Glæder mig til at se Ruths trøje og ponchoen når den bliver færdig.

Strikkefuglen sagde ...

Den poncho er bare lækker, den må også på pindene her, mangler lige noget garn :-) hvad strikker du den i?

Fru Knudsen sagde ...

Den er bare så flot, jeg må vist investere i den bog. Hvilke pindestørrelse strikkes den på

Rikke sagde ...

Den er da for lækker, den poncho! Jeg MÅ ha fat i bogen :-)

Charlotte sagde ...

Lækker lækker, glæder mig også til at se Ruths:-)

Aslaug sagde ...

Flot poncho - har set et par udgaver og glæder mig bestemt til at se din :-)

marion sagde ...

den poncho er da også bare så fed... har set et par andre bloggere der også har lavet den glæder mig til at se din og også til at se din trøje der ligger til tørre

vidunderlige univers sagde ...

den er fed og lige mig - hvor er det skønt sådan at du selv bare lige kan strikke sådan en (jeg må købe mig til den slags)..
Glæder mig til at se den "i din" udgave:0)
PS. Jeg har slet ikke hæklet endnu her i det nye år - men mon ik det kommer igen..hehe KH Iben