lørdag den 12. januar 2013

Naturlig Strik på pindene


I formiddag blev jeg færdig med at montere 'Ella' fra Suveræn Strik.
Den har været en tur i vaskemaskinen, og nu hænger den til tørre.
En uge og en dag tog den at strikke. 

Så måtte jeg lige overveje, hvad jeg skulle tage fat på fra 'To Do' listen.

Det blev denne 'Trøje med Reliefborter' fra bogen 'Naturlig Strik'
af Ingalil Johansson.   Min anmeldelse fra sidste år 
kan I læse lige her


 Garnet købte jeg på tur til Gøteborg sidste år
i Ingalil Johanssons egen butik 'Garnfabriken', der ligger på Järntorget.
Siden har det ligget her og ventet på jeg fik tid til at strikke trøjen.

Ingalil foreslog et billigere alternativ, men jeg var lige i det hjørne,
hvor det skulle være originalgarnet.  
Jeg kunne lige se på bon'en, at det bestemt ikke var billigt,
men til gengæld er det superlækkert at strikke af.
Det er M & K eco ull, fra Marks & Kattens. 

Farven er jeg også vild med - sjovt nok minder det lidt om farven i 'Ella',
og pindestørrelsen er den behagelige str. 6 1/2 , så det er til at overse.

Jeg skal nemlig også have startet en baby-trøje + den omtalte søster-dukke.
'Ella' får  I at se i morgen  (hvis den når at tørre).

Der er ild i brændeovnen og 'Beck' på skærmen - så nu skal der strikkes :o)


17 kommentarer:

Kirsten Søeballe sagde ...

Den ser lækker ud . Også linket til indlægget om bogen :-)
Her strikkes der til håndboldkamp ;-)

Trillemus sagde ...

Det ser virkelig lækkert ud, det garn. God strikkelyst.

Kh Mette

Lea sagde ...

Jeg venter spændt på at Ella bliver tør!

Har tit nusset M&K Eco uld; det føles lækkert, men det ligger stadig i garnbutikken :-)

Gitte K sagde ...

Glæder mig til at se dit nye projekt tage form, og selvfølgelig også Ella. Ville ønske at mine hænder ikke protesterede voldsomt hvis jeg strikker på noget større end pind 5.

Lis sagde ...

Den er altså flot Mona, Sikke et mønster og farven er lige noget for mig så send du den bare herned når den er færdig. Smiler stort.

God strikkelyst på de pinde er den jo færdig lige om snart.

Kh. Lis

Ellen sagde ...

Her lige købt Lene Holme Samsøes bog. Der er lige noget som skal være færdig først...

marion sagde ...

den er godt nok også fed den model du har fundet dig der den glæder jeg mig til at se færdig og den tror jeg faktisk skal på min todo liste.... for kan godt lide faconen og alle de fede sager den har i sig af smarte mønstre men på en stille måde...

Glæder mig til at se ella :-)

Madame sagde ...

Hvor er den flot, og farven er bare så lækker! Jeg er imponeret over, at du kan strikke mønster og se Beck samtidig. Her optog vi Beck og glæder os til at se den.

Fru Knudsen sagde ...

Lækkert garn og farve og strik som du har på pindene. Som sædvanlig er jeg ved at få stress af alt det du har planer om

Fru Knudsen sagde ...

Lækkert garn og farve og strik som du har på pindene. Som sædvanlig er jeg ved at få stress af alt det du har planer om

Strikkeheksen sagde ...

Trøjen med reliefborter er sådan en flot model - den skal jeg også lave på et tidspunkt, når jeg får tid igen :-)
Garnet er superlækkert og jeg er ikke det mindste misundelig ;-)

Birthe sagde ...

Der er så mange skønne modeller i den bog , jeg har også flere af dem på min liste .... listen er bare længere end tiden he-he .
Jeg er spændt på at se din Ella .

Uldbegavet sagde ...

Den er altså også flot den trøje, den er også på min uendelige to-do liste og jeg har faktisk også garn liggende til den, bare i lysegrå.
Jeg glæder mig til at følge hvordan den skrider frem og at se den, når den er færdig.

Aslaug sagde ...

Lækker trøje - og jeg har det også sådan, at nogen gange skal det bare være originalgarnet. Har været inde og kigge på din anmeldelse og den bog ser godt nok spændende ud :) Der burde være flere strikketimer i døgnet!

unikarina sagde ...

Glæder mig til at se din udgave af Ella , som jeg også drømmer om.

Tanja sagde ...

Det ser spændende ud, sikke en fart du har på pindene :)

Annelise Jørgensen sagde ...

Det er vist en bog som jeg skal kigge lidt nærmere på for det ser ud til at der er mange spændende opskrifter.