søndag den 27. januar 2013

Lidt strikkestatus


Nu må I ikke tro, jeg har ligget på den lade side i ugen, der er gået.
Ud over at male mit køkken og gøre alt derude rent,
har jeg da også fået strikket lidt.

Fx er jeg nu godt igang med Arne & Carlos dukken til min søster Ulla. 
Jeg har valgt at give hende undertøj på - stropperne på trøjen vil blive broderet på.
Godt jeg har meget restegarn, for 'dukke Ulla' skal da også have tøj på.


Der kom lidt 'appelsinhud' på låret - det håber jeg hun tilgiver mig  ;o)
Dale garn har en fin hudfarve, synes jeg.


Jeg er også nået et stykke videre på trøjen fra 'Naturlig Strik' af Ingalill Johansson. 
Idag satser jeg på at blive færdig med bullen, så jeg kan starte op på ærmerne.

Jeg synes det er sjovt at strikke de forskellige mønsterborte,
og tror det bliver en yndlingstrøje.

Bare det ikke bliver alt for varmt i vejret inden den når at blive færdig  ;o)

Vejret idag er dog en blandet fornøjelse,
indenfor forår - og udenfor stadig vinter.
God søndag til alle.




21 kommentarer:

marion sagde ...

den trøje ser da bare så spændende ud :-)

Ja hvem har da ikke lidt appelsinhud hist og her, så hvorfor ikke også på dukke ulla :-) Sød dukke du er igang med glæder mig da til at se resultatet ;-)

sannepkunst sagde ...

Gad godt at kunne strikke sådan en dukke... Kan man blive for gammel til dukker?? (0:

Irene sagde ...

De er sjove de dukker og sweateren ser spændende ud.
Sjovest at strikke noget hvor der sker lidt forskelligt igennem arbejdet.
Hvis du sender en email adresse til imj@svenet.dk så har jeg noget til dig.

Irene sagde ...

De er sjove de dukker og sweateren ser spændende ud.
Sjovest at strikke noget hvor der sker lidt forskelligt igennem arbejdet.
Hvis du sender en email adresse til imj@svenet.dk så har jeg noget til dig.

Mette G. sagde ...

Selvom der måske er lidt appelsinhud, så har hun jo lange, flotte ben ;-) Trøjen ser spændende ud.

Balles Bazaar sagde ...

Med di. Strikkehastighed er der ingen fare for at trøjen ikke bliver færdig mens det stadig er koldt i Dannevang. Hyggelig dukke, så fin med undertøj.

strikkeentusiasten sagde ...

Kunne slet ikke forestille mig dig ligge på lade side Mona......;-)

En yndig dukke med lange flotte ben.....lidt appelsinhud har vi alle.

Spændende trøje

God søndag

Madame sagde ...

Din trøje er slet ikke til at stå for med det smukke mønster - må vi se den, når du er færdig? Og også meget gerne Arne & Carlos dukken!
Ja, sikke et trist vejr - vi må hygge os inden døre! God søndag også til dig.

Fru Knudsen sagde ...

Hold da op hvor bliver den trøje bare fin. Og hvem der da bare havde lige
så flotte ben, den smule appelsinhud gør jo intet. Du har godt nok gang i mange ting, kører du aldrig træt?

Strikkefuglen sagde ...

Hvor glæder jeg mig til at se dukken :-) og ikke mindst trøjen. God søndag.

Strikkeheksen sagde ...

Hold da helt op, Mona - det er jo næsten en gru, at læse de seneste indlæg her på bloggen - hvor er det synd med de "forvaskede" trøjer - enhver strikker, der ved, hvor meget arbejde, der ligger i en trøje, får helt ondt i maven :-)

Den trøje SKAL jeg også strikke - dukken bliver jeg jo nok også nødt til at overveje til Lillefrø på et tidspunkt, men jeg tror ikke, jeg vil synes om opgaven ;-) Men fine, det er de :-)

Aslaug sagde ...

God ide med det indstrikkede undertøj på dukken. Det bliver spændende, at se det færdige resultat.

vidunderlige univers sagde ...

NÅHH en sød dukke ting:0)
Sikke en masse goe sager du har gang i..
KH Iben

GitteBlinkilde sagde ...

Skønne sager du har gang i :-)

Uldbegavet sagde ...

Den er superskøn den dukke og appelsinhud gør den bare lidt mere naturtro, for så ligner den jo alle os andre.
Trøjen fra naturlig strik ser vildt lækker ud. Hvilket garn strikker du den i? - Jeg er spændt på at se det hele færdigt.

Lis sagde ...

Hvor er det bare skønne sager du har gang i, og sikke meget du har nået når du både har malet og gjort rent, samt strikket.
Det bliver altså flot både dukke og trøje.

kh. Lis

Gitte K sagde ...

Den trøje ser spændende ud,glæder mig til at se mere til den.

Fru Olsen sagde ...

Appelsinhud ja, men benene er flotte lange ;-)

Og nu må jeg lige jokke lidt i spinaten - det dér med den trøje, der pludselig blev for lille - det har du da vist prøvet før, ikk? ti hi... og av, av, ikke slå!
Øv, øv, øv... så meget arbejde. Men mon ikke der er en i den rigtige størrelse, der gladeligt tager imod?

Og så må jeg komplimentere dig igen for kauni trøjen - den er bare så flot, og den klæder dig rigtig godt.

DIY se her hvordan sagde ...

Ja, men hold da op du gir den gas. Flere projekter på en gang. Spændende.

Lise Halager sagde ...

Aktive dig :o)

Selvom der kommer lidt varme i luften, kan man altid bruge så smuk en trøje når aftenen kommer snigende. Er helt vild med det mønster og farverne.

Kh Lise

Hanne Rimmen sagde ...

Du er altså en arbejdsbi Mona ;o)
Glæder mig til at se dukke Ulla færdig. Mon hun kan tåle at komme i vaskemaskinen ???
ups ... det var da ikke det mindste sjovt og jeg har allerede fortrudt ... sorry ( fnis )
Må jeg i øvrigt komme med et forslag. Kunne det være en ide, at du købte vaskemærker på nettet, til dit strikketøj, som forklarer, at det er uld og skal vaskes i hånden. De kan købes hvor vi har købt de andre Logomærker.
knus