onsdag den 9. januar 2013

Lidt garnkøb


I fredags var jeg lige omkring garnudsalg.dk
Jeg skulle hente disse to cones med højlandsuld i farven 'Amarone'.
Som den opmærksomme læser ved,
fik jeg bogen 'Suveræn strik på den feminine måde'
af Lene Holme Samsøe i julegave.

Jeg er lige straks færdig med ponchoen 'Ella',
så nu vil jeg snart kaste mig ud i denne sweater i Aran Strik.


Måske vælger jeg et af mine andre 'To do' projekter først - men Aran er lige om hjørnet.

Jeg overvejer stadig mht. knapperne. Er i kontakt med Læsø Uldstue, hvor jeg kan få flere ravknapper.
Måske vælger jeg det - og så bruger den anden knap fra Birthe Sahl på noget andet.
Det må jeg lige se. 

Et andet projekt jeg overvejer er at strikke en dukke fra Arne og Carlos til min yngste søster.
Hun har snart fødselsdag.
Er der nogen bud på hvor lang tid det tager at strikke en dukke ?
Bogen er bestilt på biblio, men jeg aner ikke hvornår jeg får den.

Nederst ser I to andre cones jeg købte hos garnudsalg.
Den ene er en sommer tweed der mildest talt er pink.
Måske laver jeg noget ensfarvet i den farve - eller (mere sandsynligt)
bliver den blandet med andre friske sommerfarver.

Og en grafiti merino, der er sprøjtemalet - den måtte jeg også have.
Den kunne være fin til fx en ribstrikket sommertrøje - eller andet.




15 kommentarer:

Gitte K sagde ...

Sikke mange skønne sager og ikke mindst planer. Er også helt tosset med den aran trøjer må vist have fat i den bog, har de to foregående

Ulla Røjkjær sagde ...

Lækkerier, det er hvad det er... Det er så skønt med nyt garn og spændende projekter...

Ulla Reiche sagde ...

Set tager Arne og Carlo 2 dage at strikke en dukke såret vil tro at du kan gøre det på 1 ;-) uha noget lækkert garn. Jeg har intet købt i år..... Pudse pudse..... Lige nu forsøger jeg at få noget af strømpegarnet væk og så få strikket nogen ufoer.......

Kh

Ulla

Fru Knudsen sagde ...

Uha, da, som dine pinde gløder!!! Skønne farver

Fru Knudsen sagde ...

Uha, da, som dine pinde gløder!!! Skønne farver

Madame sagde ...

Sweateren på billedet er bare så flot! Og dit tweedgarn er vel nok smukt med flere farver i. Det er en dejlig hobby, du har.

Strikkeglæde sagde ...

Jeg kender flere som har strikket aran-sweatere og har ændret på raglan'en. DE siger at man ligesom lukke raglannen for hurtigt af og at den trækker på grund af dette - bare lige hvad jeg har hørt i lørdags....

Lise Halager sagde ...

Hvor er de fine dine rav-knapper. Dem har jeg aldrig set før.
Og fedt garn du har fået indkøbt - sprøjtemalet..? Endnu en ny ting for mig :o)

En dejlig dag til dig.
Mange hilsner fra Lise

Lis sagde ...

Virkelig lækre farver og garn.

Kh. en som ikke må købe før om lang tid.

Lis

Hanne Rimmen sagde ...

Jeg er vild med det garn og den farve.
Kommer vist til at lave en bestilling, som du kan tage med til april ... hvis dit tilbud stadig gælder ?
Det bliver en smuk trøje når den er færdig. Ingen tvivl om det ;o)
Kh. Hanne

Aslaug sagde ...

Lækkert garn og spændende planer. Glæder mig til at se din færdige Ella. Jeg har ikke den nye bog og det er måske godt nok :) for tror der er for mange fristelser. Aran er bestemt også lækker.

Susan sagde ...

ÅÅhh - garn er dejligt. Og jeg er også vildt begejstret for den trøje. Har fået bogen i julegave, men har desværre aftalt med mig selv, at der er andet, der skal afsluttes før jeg må igang med nyt.

marion sagde ...

lækkert garn. Og godt man da ikke lige kan køre forbi der... ungerne ville jo leve af havregrød altid hvis det var tilfælde... (for er absolut slet ikke misundelig)

violykke sagde ...

Lækkert garn, jeg er vild med hans garn.

Strikkefuglen sagde ...

Wau for nogle flotte farver du der fik med hjem. Den bog indeholder mange lækre strikkeprojekter :-)