tirsdag den 22. januar 2013

Killroy's fødselsdagsmenu


Jeg fik allernådigst lov til at bringe dette foto fra gaveudpakningen i lørdags ;o)

Fødselsdagsmenuen bestod af:

Ristede kammuslinger med avokado/grønt
Ovnbagt helleflynder med svampe, rodfrugter og salat
dessert : Islagkage fra Hjem-is.

I får her opskriften på hovedretten.
Helleflynder købte jeg hos skagenfood.dk, der havde fået et parti hjem.
Jeg skynder mig at sige, at dette er IKKE et sponsoreret indlæg. 
Fisken fra Skagen Food er altid lækker - og jeg er et stort fan af dem.

(På et tidspunkt foreslog jeg dem at donere en give-away her på bloggen,
og så ville jeg skrive et indlæg. Det afslog de (desværre for den potentielle vinder)). 

 Tilbage til opskrift ...


800 g helleflynder filet kommes i ovnfast fad.
1 pk hvide champignons, 1 pk brune, og 1 pk tørrede skovsvampe (ristes på pande først).
som væde tilsatte jeg lidt hvidvin.
Hertil tomat, peberfrugt og kapers. 
De ristede svampe kom øverst, og hele herligheden i ovnen i ca 20 min.


 Som tilbehør grøn salat bestående af
babymix, æble, rød peber, avokado, balsamico og olie.
ovnbagte rodfrugter af : rødbede, pastinak, æble, løg, gulerod, hvidløg, balsamico og olie.

Hertil en sauce, bestående af:
2 brikker æblejuice,
3 æbler. 
Det hele koges ind og blendes. 
Voila den lækreste sauce I kunne tænke jer.
Smagen stod perfekt til rodfrugter og fisk.
(ideen kom fra frisøren, som vi besøgte om fredagen).



11 kommentarer:

DIY se her hvordan sagde ...

Hold da op det ser lækkert ud. Det vil jeg prøve. Er meget spændt på den sauce. Tak for opskrift :)

TrompetTrut sagde ...

Perfekt. Sad netop og skulle til at finde en opskrift til vores aftensmad, og det skulle være noget med fisk :) Så tak for at dele.

Karin Grøn sagde ...

Hej Mona-- Hvor er det ærgerligt med de uldtrøjer. Måske skulle du overveje at få lavet nogle MEGET store mærker, der står at de er hjemmestrikkede og du vasker dem. Jeg tror ligefrem du skal investere i at få nogle vævet, som du kan sætte i ala strikket af mormor osv. Med de priser der er på garn kan det bestemt godt betale sig. Sikke noget lækkert mad og en dejlig gave til din mellemste søster.


Lis sagde ...

Uhm det var en lækker menu. Fisk og alt det andet er bare lige mig. Så sidder her med mundvandet løbende ned af hagen. Nam nam..

Ella er bare så flot. Så håber din søster blev glad for den.

Det var vist ikke din søster men hendes hjælper som var god til det med filtning, var det ikke ?? Drillepind..

Kh. Lis

Madame sagde ...

Sikke en skøn menu, I fik - det ser sundt og meget lækkert ud!

marion sagde ...

lyder sørme lækkert :-)

Fru Knudsen sagde ...

Sikke en lækker menu! Sig mig har din søster kameraskræk?

Gitte K sagde ...

Der er godt noget blevet kræset om fødselsdags "barnet", det lyder rigtig lækkert.

Aslaug sagde ...

Den hovedret lyder godt nok lækker.
Tak for opskriften, den skal prøves ved lejlighed.

laj sagde ...

Sikke da en masse lækkert mad. Mums

Jeg vil helst heller ikke på nettet med et foto af mig ;-)

Lise Halager sagde ...

Mums hvor ser det lækkert ud.

Vi får leveret den første pakke fra skagenfood på fredag og jeg er spændt på hvad vi modtager - Super at høre dine rosende ord om dem :o)

Ha en rigtig dejlig dag.
Kh Lise