søndag den 6. januar 2013

Kauni trøje færdig.


Så fik jeg også denne Kauni trøje fra Ruths.dk færdig.

Jeg begyndte faktisk på den i efteråret, 
men grundet jule-strikke-projekter, har den lige opholdt sig i kurven,
indtil den blev taget op igen i julen.

Det, jeg manglede, var at strikke ærmer og montere,
og som sædvanligt, tog det lige lidt mere tid end jeg regnede med.

Men resultatet er jeg vældig tilfreds med.


Jeg havde disse skønne ravknapper fra Læsø Uldstue,
og jeg synes det ville være helt perfekte til præcis denne trøje.

Men, men, men ....
der er et lille problem, som den opmærksomme læser måske har opdaget ?

Der er ikke knapper nok.
Årsag : jeg kan ikke tælle.
Jeg troede jeg lavde 8 knaphuller, men der er faktisk 9.


Nu kan jeg så vælge at trævle op og gøre om,
hvilket jeg ikke er så tilbøjelig til.
(trøjen har været vasket, og garnet filter).

Jeg har været i Uldstuens webshop for at købe flere knapper, men kunne ikke finde dem af rav.

What to do ?? 
(forslag modtages meget gerne).

Måske er jeg heldig at få flere ravknapper, for jeg skrev til dem og spurgte.
Men jeg har også nogle overvejelser  om at lade den øverste knap være anderledes end de øvrige ?
eller den nederste ?
hmmm ...  det kræver bestemt nogle overvejelser.


 I skal lige se, hvad jeg fandt på i kanten på trøjen.
Opskriften foreslog at klippe den syede kant af 
(trøjen er strikket på rundpind og derefter syet og klippet op)

- men jeg kunne ikke lige få mig selv til at klippe.
Så jeg samlede masker op, og strikkede en bort (inspireret af fugletrøjen, som jeg strikkede for et par år siden). Alternativt kunne jeg også have valgt at sy et bånd i.
I får også lige et blik på vrangsiden. Der er altid kun brugt 2 farver.


Faktaboks :
opskriften har jeg linket til.
Der er ikke brugt 2 nøgler Kauni som opskriften siger, men 3.
Den var meget sjov at strikke. Mønsteret er let, og det er sjovt at se hvilke farveskift jeg nu kommer til.
Jeg mener den blev strikket på pind nr. 3 1/2.

Nedenfor den færdige trøje - 1 knap.








19 kommentarer:

Ulla Reiche sagde ...

Den er da blevet ualmindelig lækker. Hold da op den kommer lige på min ønske liste.

Kh

Ulla

Madame sagde ...

Hvor er den dog flot! Og tænk at du kan få vrangen så pæn, når der hele tiden er farveskift.

Annelise Jørgensen sagde ...

Den er vel nok blevet flot. Det er også en trøje som jeg har på min to do liste og har forøvrigt opskriften fra Ruth. Ærgeligt at du ikke har nok knapper for de er vældig fine til trøjen, men ideén men en anden slags som den øverste knap er da heller så tosset, det ses mange steder.
Du har godt nok ikke ligget på den lade side i 2012 med alle de fine ting du har fået strikket til familien. Spændt på at se hvad du finder på i 2013

Lis sagde ...

Så faldt ti-øren.
Den er bare så smuk. og med farveskiftet går det jo helt af sig selv. Den er blevet skøn. Det er vel til dig selv :D

Hvis du nu ikke kan få en rav knappe mere, hvad så med en knap i sølv, sådan skinnende ? Det synes jeg kunne se godt ud.

Kh. Lis

Gitte K sagde ...

Hvor er den blevet flot, jeg tænker, at hvis du ikke kan få flere, så ville jeg vælge at lade den øverste knap være en anden.

marion sagde ...

Hvor er den altså bare blevet flot elsker de farvespil som kauni giver er netop selv lige startet op på noget strikket i kauni har altid elsket den garn...

Jeg ville tage en helt anden knap og sætte øverst.. det tror jeg ville se fedt ud ..... Måske en helt sort eller også en pang farve som er i trøjen.....

Kludemutter sagde ...

Hvor ser den flot ud.
Jeg ville også sætte en helt anden knap i øverst.

Yt

Jette sagde ...

Hold da op hvor er den flot, håber du finder en løsning med knappen.

Mette G. sagde ...

Hvor er den flot! Skønne farver. Håber, at du finder en ekstra knap.

mona sagde ...

Sikke nogle dejlige farver, det er vist sådan en livs-trøje. Ravknapperne er rigtig smukke - det kunne jo også være at du støder på en ravknap på et af sommerens markeder.

Susan sagde ...

Den er så flot. Jeg har strikket en Ruth-trøje til min datter. Hun elsker den. Og jeg kunne vist også godt bruge en selv.

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Hold da op, den er godt nok flot. Spræslk på den allerfedeste måde, lige til at blive glad i låget af.

Fru Knudsen sagde ...

Den er rigtig flot! Du har da godt nok også haft gang i flerfarve strik! Måske de har bare een knap mere, så er den nok ikke i deres shop,som du kan købe, godt idé at sende en forespørgsel. Ellers ville jeg sætte en pang farvet knap i!

Charlotte sagde ...

Hvilket farveorgie og skøn cardigan. Tak for det fine tip med kanten:-)

Vibekes lille ullne sagde ...

Den var helt nydelig! Fargene var til å bli i godt humør av. Nå kom det en sånn jakke i strikkekøen min plutselig. :)

Knappene var lekre! Synes du skulle sy på en knapp i en annen farge som matcher jakken. Tror det kan bli fint.

Aslaug sagde ...

Flot flot trøje og lige til at komme i godt humør af. Opskriften på trøjen har jeg også i mine gemmer. Jeg tror jeg ville vælge nogle helt andre knapper selvom det er ærgerligt og gemme rav-knapperne til et andet projekt. Ellers må det være den øverste der skal have en pangfarve.
Flot kant du har lavet.

violykke sagde ...

Super flot trøje, og flot kant, håber du finder en knap

Hanne Rimmen sagde ...

Kære Mona
Jeg er vild med den trøje og synes at resultatet er super.
Ang. kanpperne så synes jeg bestemt, at det kunne være en rigtig god ide, at sætte en helt anden, men meget dekorativ, knap i det øverste knaphul. Lad den være et smykke, så det ikke ligner en tilfældighed eller et uheld. En ide jeg kunne finde på at bruge med fuld overlæg. Tror på, at det kunne være en særdeles fix detalje ;o))

DIY se her hvordan sagde ...

Den er bare super duper flot. Er vild med mønsteret. Overvejer om det skal bruges i mit næste sjal :)