fredag den 18. januar 2013

Kamelslugning dag 2 ..


Tak for alle jeres trøstende ord ! 

Det var dejligt med lidt medfølelse  :o(

Indrømmet - det har været noget af en svær kamel at sluge.
Især måske fordi jeg tidligere har sagt i bofællesskabet, 
at jeg nok selv skal vaske uldtrøjerne..

Som pædagogen sagde, så er det menneskeligt at fejle,
og det var en fejl der skete.  Det kan sikkert nemt handle om travlhed,
- alle i kommunerne er pressede i disse tider.

Så jeg må se at lande igen - og så lytte til fx hvad Lis sagde,
om at jeg jo fik garnet, og kunne finde på en anden trøje til Ulla.
Det viste sig så heller ikke at være Jackie, men en top-down trøje
af Kirrmeyers model - 'simple summer tweed', det gik ud over.

Det var jo heller ikke så godt - men på en eller anden måde,
kan jeg lidt bedre kapere det end 'Jackie'.

Selv om det stadigvæk er top-ærgerligt.


Her ser I Ulla med trøjen før og efter. 
Den er jo unægtelig krøbet et par størrelser.

Og så må vi nok også konkludere, at vi der selv strikker, 
eller tilhører den generation der har lært at vaske og håndtere uld,
måske lidt bedre kan leve os ind i, at hvad det betyder, når tøj ødelægges på den måde.
Sådan et stykke håndværk ikke lige lader sig erstatte.
(og så må det være skæbnens ironi jeg lige har bragt et indlæg om at slagte en trøje)  :o(  

Jeg har hørt fra flere i løbet af dagen,
at der åbenbart er mange eksempler på tøj der bliver vasket forkert og ødelagt rundt omkring.
Især hvor det af den ene eller den anden grund skal gå hurtigt, 
eller hvor personalet måske er unge eller uerfarne, og derfor griber det forkert an.

Op på kamelen igen - og nu må vi kigge fremad.

På mit arbejde fik jeg det råd at gøre noget godt for mig selv idag 
- og hvad kunne være bedre, end at tage søsteren under armen og gå en tur til frisøren.

Her ser I os nyklippede i vores striktrøjer.
Og ingen af dem kommer i nærheden af en vaskemaskine,
uden at jeg vogter over dem !!  SOM en DRAGE  !  :o)

God weekend. 


14 kommentarer:

Ulla Reiche sagde ...

Ja videre.... Det ser ud som om i har hygget jer. Jeg forslår du køber en pæn vasketøjskurv til dinnsøsters værelse. Heri lægges alt strik tøj. Så kan du selv vaske når du kommer. Hvis det ligger blandtbalt det andet så smutter det jo desværre.

Kh

Ulla

Aslaug sagde ...

Hvor kan jeg godt forstå dine frustrationer. Når uheldet skulle ske, tænker jeg også, at det var "heldigt" det ikke var den trøje du først troede. I er rigtig fine i trøjerne begge to :-)

marion sagde ...

hvor ser i altså bare skide godt ud :-)

og ja nogle trøjer er værrer end andre.... kan godt forstå, at det havde været værrer med jackie selvom det andet også er pisseærgeligt... Nå men så kan det da være, at du kan få lavet en fed taske :-)

Fru Knudsen sagde ...

Godt I fik gjort noget godt i dag, hvor i dog ligner hinanden og godt ser i ud, begge to! Og det var da godt det var den trøje som det gik ud over, og ikke den du først skrev om. Gó weekend til dig og søsteren, nyd det og forsøg at glemme den fejlvask!!! Du kan jo prøve at fundere over, hvad trøjen kan forvandles til, du plejer jo at være så kreativ, det kan jo være at det ender super godt i sidste ende!

Gitte K sagde ...

Super ide at gøre noget godt for dig og din søster, håber det var et plaster på såret. Kan fuldt ud forstå din ærvelse, tror jeg ville have det lige sådan. I kender ikke en lille pige som måske kan passe den?
Håber du får en god weekend.

Balles Bazaar sagde ...

Flot hår. I ser rigtig godt ud. Måske der en lille pige omkring 10 år der kan bruge en tæt, varm og vel valket uldtrøje?

sannepkunst sagde ...

Hvor ser i fine ud med nyt hår. Øv med den trøje, men som du selv siger, er det op på hesten igen.
Rigtig god weekend (0:

Madame sagde ...

Det var en god idé at gøre noget godt for dig selv - sikke et dejligt billede af jer, og hvor er I blevet fine i håret!
Men det er frygteligt ærgerligt med de flotte trøjer.

Britta sagde ...

Jeg kom lige på at du jo fik lavet de flotte ' strikket af' mærker til at sy nakken af dine trøjer... Måske skulle du overveje ' må kun vaskes af' mærker til at sy i lige ved siden af? Gerne i nogle iøjnefaldendene farver ( og evt et dødningehovede før og efter sætningen ;-) .

Vibekes lille ullne sagde ...

Så kjedelig at det har skjedd igjen! Men godt det ikke var flettetrøyen tross alt. Krysser fingrene for at det var siste gang det skjedde. :)

Lis sagde ...

Hvor er I begge smukke, og trøjen klæder dig altså ualmindeligt godt. Godt med lidt forkælelese ovenpå den oplevelse.

Da jeg så Ulla stå med den lille trøje kom jeg til at tænke på om du ikke kunne forvandle dem til et par lækre sutsko med glidemodstand på. Så får du da også glæde af at det blev filtet og hvis du så er i dit "onde " hjørne giver du gaven til hende som vaskede den.... (hvor er jeg da bare lige ond nu, men jeg føler med dig. Ønsker dig en skøn week-end med masser af rare oplevelser.

Kh. Lis

Susan sagde ...

Yf - en lille trøje, der blev tilbage. Men godt at man alligevel kan få en dejlig dag. Godt ser I ud i jeres strikkede bluser :-)

Uldbegavet sagde ...

Du har ret i, at man nok ikke altid forstår det store arbejde der ligger i sådan en trøje, hvis man ikke selv strikker. Det er synd, når du nu gerne vil glæde din søster, at den slags skal komme i vejen.

I ser godt ud på billedet i jeres fine trøjer. Det var godt i fik en god dag ud af det, midt i al elendigheden.

Strikkefuglen sagde ...

Hvor ser i godt ud bege to :-) i trængte til lidt forkælelse. Skønne trøjer i begge har på.
God søndag