søndag den 20. januar 2013

Fødselsdag og strik med indhold.


Jeg lovede jer vist fotos af mig i den multifarvede Kauni
trøje fra Ruths.dk ?
de kommer her.


 Jeg er super glad for den trøje ! 

Hvad Ella angår, så kommer jeg ikke til at flytte ind i den.
Sagen er den, at den er strikket som fødselsdagsgave til min mellemste søster.
Det har jeg ikke kunnet skrive før.
Hun fik den i aftes, og har fødseldag idag.


 Jeg hoppede selv i den, så I kan se den med indhold,
selvom det bliver en lidt 'falsk varebetegnelse'.

Men jeg er egentlig glad for, at jeg kom til at strikke ærmeåbningerne 5 cm længere nede,
end hvad jeg skulle ifølge opskrift. 
For jeg synes faktisk at de sidder lidt højt.


Desværre stiller fødselaren ikke op som model 
- faktisk har jeg direkte forbud mod at vise fotos  ;o)

Men jeg kan afsløre at den klæder hende, og at hun blev glad for den.

I må nøjes med fotos af fødselsdagslys og buket,
og så vil jeg fortælle lidt om menuen i morgen.
(vi fik noget så eksotisk som helleflynder).


13 kommentarer:

Lis sagde ...

Tillykke med søsteren.
Du bør nok strikke en Ella til dig selv, for den klæder dig altså ualmindelig godt, synes jeg. Ruths bluse er bare suveræn flot. Skønne glade farver som gør en glad i låget. Det må du også kunne fornemme når du har den på. Den er også køn til dig til lige med, så godt den var til dig selv.

Ha' en skøn søndag.

kh. Lis

Charlotte sagde ...

Superflot cardigan med de gladeste farver:-) Ella er også blevet flot:-) Tillykke med søster!

Strikkefuglen sagde ...

Så fine de er begge to, en med sprald på og den anden mere afdæmpet :-) her ligger garn og opskrift til Ella men jeg har et lidt ambivalent forhold til de arm huller....... Tænker at de godt kunne være lidt stører og så som du har gjort lidt længere nede, nu må vi se hvad jeg gør :-) kan i have en rigtig dejlig dag.
Majbritt

Ellen sagde ...

Fine ting du har strikket. Jeg har bogen, men nogle ufoer skal gøres færdige inden der bliver begyndt på noget fra den. God søndag.

Trillemus sagde ...

Jeg er vild med din farverige Kauni trøje og sikke godt den klæder dig. Stort tillykke med din søster og sikke en lækker Ella du gav hende.

Kh Mette

Uldbegavet sagde ...

Det er vel nok en fin gave til din søster. Hjertelig tillykke med hende.
Din Ruth trøje er rigtig flot og i skønne farver.

Madame sagde ...

De er superflotte begge to! Så fint din multifarvede Kauni-trøje klæder dig, og det var rigtig dejligt, at din søster blev glad for sin gave :o)

marion sagde ...

begge er meget flotte modeller og kan godt forstå, at du er glad for din kauni trøje, den er også bare super fed og klæder dig rigtig godt

Kludemutter sagde ...

Hvor er den cardigan bare flot og sikke farver der er i den.
Heldig søster kan jeg kun sige.

Yt

mona sagde ...

Den er helt fantastisk flot til dig dén Kauni-trøje - smukke, smukke farver. Heldig søster si´r jeg bare :-)

Lise Halager sagde ...

Hold nu op... Det må ha været et kæmpe arbejde med alle de farver. Hvor er den bare super flot.

Den eneste trøje jeg nogensinde har gennemført og strikket færdig er på min blog i dag.. He he.

Ha en dejlig dag, og tillykke med søster.
Kh Lise

GitteBlinkilde sagde ...

Super flot strik - du er bare så dygtig :-)

Vibekes lille ullne sagde ...

Veldig flotte på! Både jakke og poncho. Deilig med litt farger nå i januar! :)