søndag den 13. januar 2013

Ella er nu færdigt


Idag blev Ella så presset og fik syet mærke på.
Jeg valgte at sætte det ved 'ærmet', men jeg ved ikke, om det er der,
det skal blive siddende.
Det er heldigvis flytbart.

Jo, jeg har lavet et par ændringer.
Den opmærksomme seer vil konstatere, 
at der er 14 viklemasker og ikke 10 på linien.
Jeg opdagede det lidt sent - men synes egentlig ikke det gør noget.
Ærmeåbningerne kom også 5 cm længere nede, end hvad opskriften sagde.
Og det gør bestemt ikke noget. Det passer meget bedre - ellers ville de sidde for højt.


 Sidste ændring er, at jeg valgte at hækle fastmasker i den bageste del af ærme åbningen.

I øvrigt ser det godt ud med viklemaskerne.
Tænkte at det mønster også ville kunne bruges til et tæppe ?

Eller en sweater ..


 Jeg er meget tilfreds med resultatet.
Og er meget positivt overrasket over
hvordan højlandsulden reagerede efter vask.

Den blev for det første meget blødere, 
og for et andet arbejdede den sig godt sammen, og blev tættere.

Under strikkeprocessen tænkte jeg lidt over, om den mon blev varm nok.
Men det kan jeg se, at den bliver, nu hvor garnet har arbejdet sig sammen.


Faktaboks :  Model 'Ella' fra Suveræn strik på den feminine måde af Lene HOlme Samsøe.
Garn:           Højlandsuld fra garnudsalg.dk .   ca 400 gr 2 trådet, og 200 g 1 trådet, strikket sammen.
pinde            Rundpind nr 7 og 6 (til halsen)
Sværhedsgrad:  rimelig let og hurtigt strikket.

Næste uge vil der komme fotos af 'Ella' og Kauni trøjen med indhold.

33 kommentarer:

Lisbeth sagde ...

Dine pinde gløder da. Du er lige blevet færdig med beezy, og nu denne. :-)
Den er bare blevet flot. Højlandsulden er helt fantastisk, fordi det nærmest forvandler sig til noget helt andet under vask.

Helena sagde ...

Mega lækker trøje:-) super flot

Fru Kahr sagde ...

Ella ser lækker og varm ud. Den er vist ved at udvikle sig til en blog-basker.

Charlotte sagde ...

Den er rigtig lækker - uh ha som jeg gerne vil strikke den. Heldigt at garnets evne til at "sætte" sig faldt til den positive side:-)

AC sagde ...

Den er bare flot!
Hvor får du lavet mange fine ting - og hurtigt.

marion sagde ...

hvor er den altså bare blevet flot :-)

Mette G. sagde ...

Hvor er den flot. Og lidt flere viklemasker gør den jo bare til unika :-)

Fru Knudsen sagde ...

Hvor er den da godt nok flot. Og sikke en forvandling ved vask! Det er jo som skrevet ovenfor unika, når den ikke helt følger opskrift, min er også unika, men mere om det senere.
Hvad var det så der skulle på pindene hos dig?

Ulla Røjkjær sagde ...

Din Ella er skøn... Og er det ikke bare dejligt at man kan forme og ændre efter egne ønsker... Også selv om det ikke altid er med vilje;))

Annelise Jørgensen sagde ...

Den er blevet utrolig flot og én du kommer til at bo i.

sannepkunst sagde ...

Wauw!!!! Du er godt nok dygtigt og ikke mindst flittig(0:

violykke sagde ...

Den er blevet rigtig god, jeg havde ikke set 14 istedet for 10 jeg så en smuk poncho :0)

Camilla sagde ...

Hold da op hvor er den blevet flot!! Sjovt så lys grå den er på det ene billede og mørk grå på det andet.

Birthe sagde ...

Super flot :-)

Madame sagde ...

Hvor er den dog flot - utrolig smuk både i farve, mønster og facon! Jeg er imponeret over alt det, du får strikket.

Lis sagde ...

Den er blevet super lækker.

Jeg må bare eje den, og jeg må ikke købe garn..... skrig skrål......

Hvor er den bare blevet smuk, jeg tror ikke på du var ude og gå igår, vel ?

God mandag til dig.

Kh. Lis

Jette sagde ...

Det er bare en helt vild flot model, dejlig varm.

Jette sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Tineke sagde ...

Hvor er den flot!

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hold op hvor er den flot Lene Holmes lækre model. Flot arbejde:))

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor er den altså flot, vild flot ;o))
Og tænk sig, kun en uge. Du er en turbo-strikker
Jeg ønsker mig præcis en magen til den. Lige mig.
Håber det samme garn kan skaffes til april.
smukt arbejde.
knus Hanne

Strikkefuglen sagde ...

Den er noget SÅ lækker :-) opskriften er i hus, nu skal garnet lige bestilles. Jeg glæder mig :-)
Majbritt

Uldbegavet sagde ...

Den er virkelig flot.

Lise Halager sagde ...

Ejs hvor er den lækker lækker!

Håber aldrig den ender som iPad etui fra Hanne, selv om det hun har lavet er super fedt :o)
Sjov gave med historie.

Kh Lise

Aslaug sagde ...

Kan godt forstå du er tilfreds - den er rigtig flot og lækker ser den ud. Den har da heller taget dig ret lang tid og de viklemasker ser altså spændende ud.

Fru Olsen sagde ...

Du kan roligt være tilfreds - den er meget vellykket.
I danmark kan man godt bruge ponchoer, men det kniber her, i alle fald om vinteren.

vidunderlige univers sagde ...

Hej Mona..

jeg får altså gåsehud og bliver så imponeret over alt det du kan med de pinde. Og hvor er du hurtig (er grøn af misundelse) Den er simpelthen så flot.
Kommer du ikke på instagram??
eller er du der allerede??
KH Iben

mona sagde ...

Den er godt nok blevet lækker at se på. Jeg er også ved at strikke den, og overvejer nu, om jeg måske skal flytte ærmegabene længere ned - hmm? - det er sjovt med viklemaskerne - det har jeg aldrig prøvet før - rigtig god effekt.

laj sagde ...

Hvor er den flot, sikke et stor vellykket arbejdet.

Kan du engelsk er her en sød lille fugl

http://turtledovecoo.blogspot.dk/2011/03/bird-book-thong-crochet-pattern.html


Asli sagde ...

Du er jo lynhurtig! Jeg har lige læst dit indlæg om strikkekavalkade og jeg grinede altså lidt i skægget over "Jeg synes egentlig ikke, jeg har strikket noget i år" - efterfulgt af det ene projekt efter det andet. Til sammenligning har jeg strikket 2 (TO!) trøjer og var stolt af det. Det pakker jeg lige sammen igen :-)

vidunderlige univers sagde ...

Hej Mona - det er instagram du skal på.. Hvis du kan hente den som app på din mobil altså.. kan du så tjek ind og se alt det der sker:0)
KH Iben

Frk.Bogorm sagde ...

Wauw! Og har lige læst de nyere indlæg om trøjer der er krympet. Hvor er det superærgerligt! ØV øv øv!
God weekend alligevel:-)

strikkeentusiasten sagde ...

Ohh altså Mona hvor er den dog flot, bogen er netop blevet indhandlet så mon ikke den kommer på mine pinde snart :-)
Jane