søndag den 9. december 2012

søndag i snestorm


2. søndag i advent kom jeg uplanlagt til at tilbringe herhjemme
på grund af snestormen.
Dermed får jeg også lige lejlighed til at vise jer min anden adventskrans,
som er helt enkel - 4 lys på en stage. 
(Har prioriteret al julepynten i sommerhuset, hvor julen tilbringes 
- jeg har ikke nået at pynte herhjemme).
Men en enkelt adventsstage og en dekoration kunne det blive til herhjemme.


Sådan så det ud udenfor mine vinduer i eftermiddags mens stormen rasede.


Også jeg finder sne smukt og eventyrligt,
især på en dag som igår, hvor der var vindstille og solskin.

Men som idag, hvor det hele stod i et, synes jeg ikke det er specielt charmerende.
I morgen tidlig skal jeg køre 60 km for at komme på arbejde - og samme afstand retur,
heller ikke det kan jeg helt finde charmen ved i det glatte føre.

Kunne det bare vente til juleferien 
- så ville jeg sikkert finde det hyggeligt at sidde ved brændeovnen i sommerhuset
med bøger og strikketøj.


Inden jeg kørte hjem igår
sørgede jeg for at få fyldt godt op i depoterne,
både til fugle og til brændeovn.


8 kommentarer:

Madame sagde ...

Uha, det er langt du skal køre for at komme på job - det gjorde jeg også i del år, hvor jeg arbejde på Amager. Det er ikke sjovt, når man ikke ved, hvor længe man er om turen. sne er smukkest, når man har fri og god tid. Godt du sørger for fuglene!

Susan sagde ...

Jeg er enig. Sne er smukt at se på, og måske gå en lille tur i. Det er væmmeligt at køre i :-/

marion sagde ...

Det er sørme også en lang køretur du har på job, men mon ikke også tøvejret rammer jer...

Her regner det og jeg sidder og er temmelig skuffet for glæden var så kort.... Og snestorm vil jeg nu ikke lige kalde det vi har haft her hvor jeg bor :-)

Elsker sneen og kan næsten ikke få nok af den, er også typen der ikke har noget imod at køre i det, men er jo også lidt småskør på det punkt...

Håber du nød din dag som pludselig blev lidt anderledes synes nu det er hyggeligt at kigge ud på kaoset af sneen :-)

Fru Knudsen sagde ...

Uh, hvor er det træls for alle der skal køre på job i et vejr som dette, kør nu forsigtigt. Hellere komme for sent end slet ikke komme ......

Eva sagde ...

Ja, lidt juleferie ville passe bedre til snevejret.
Men mon ikke, det har været meget godt, at det kom på en søndag, så de kunne nå at rydde vejene og gøre dem fine til mandag morgen?

Hanne Rimmen sagde ...

Det var nu godt du tog hjem, i sikkerhed ;o)
At være sneet inde er nu ingen fornøjelse, og slet ikke på ubestemt tid.
Skåne ligger hen i hvidt og her sner uafbrudt.
Knus

Frk.Bogorm sagde ...

Jeg er heller ikke den store tilhænger af sne. Men smukt er det. Når man bare ikke SKAL ud at køre bil.
Her har vi stadig en masse sne - min bil måtte blive holdende igen i dag, men jeg er også et af de fjolser, der stadig har sommerdæk på. Vinterdæk er nu bestilt. Men bilen ville ikke bakke ud over driverne...

Uldbegavet sagde ...

Jeg håber din køretur forløb uden problemer.
Hvor er det skægt at din egen adventskrans er enkel i forhold til alle de ting du har produceret til venner og familie.