lørdag den 29. december 2012

Rosalinde


Her kommer som lovet lidt fotos og facts vedrørende Rosalinde.

Den sidste maske på Rosalinde blev lukket den 22. december.
den 23. blev den vasket og presset, og den 24. lå den under juletræet til min mor.

Da jeg slog maskerne op til Rosalinde
tvivlede jeg kraftigt på, at jeg ville nå det. 
Men det gjorde I heldigvis ikke  :o)


Her er den så fix og færdig - med fotos og alting.

Rosalinde er strikket frem og tilbage
med en mønsterbort på forstykkerne.
Jeg tror især mønsterborten var den detalje min mor faldt for,
da vi i sommers så modellen på Læsø Uldstue.

Som jeg vist har fortalt før, lod min far sig smitte af hendes begejstring,
og købte garnet, som jeg så lovede at omformulere i en færdig trøje til jul.


Mønsteret er ikke særligt svært.
Det svære kom først til allersidst,
hvor der skulle samles masker op langs hele forkanten,
OG på bagsiden af forkanten,
således at der var to rækker der skulle strikkes sammen til sidst. 
Det gav en lidt tyk kant, der til gengæld giver trøjen form.
Ben-nålen købte vi også på Læsø Uldstue.


Her ser i så min mor i sin nye trøje,
som hun blev rigtig glad for.
Hun havde interesseret sig meget for den under strikkeprocessen,
men jeg lod hele vejen igennem som om det bare var endnu en trøje til mig selv  ;o)

Så glad blev hun  - og den klæder hende jo også fint.


Jeg vil forsøge mig med at tilnærme mig en faktabox.

Garn : Læsø Klitgarn, købt hos Læsø Uldstue
Opskrift : Rosalinde, købt samme sted.
Garnforbrug - i opskriften angives 350 gram til str L - men jeg tror jeg nok nærmere har brugt 300 g.
Pinde -  2 1/2 og 3.
Generelt ikke svært - det svære kom først til allersidst.
Hit ? ja det tror jeg bestemt.

Husk i øvrigt min give-away (Isager Kalender) som jeg trækker den 1. januar 2013


13 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er den smuk! Og det er rigtig flot med bennålen som lukketøj - og den fine bort ned foran. Det var dejligt, du nåede at blive færdig med julegaven, og jeg kan godt forstå, din mor blev meget glad!

marion sagde ...

hvor er den da bare blevet rigtig flot :-) og ja den klæder sørme da din mor rigtig god.. lækker og skøn gave du der har foræret hende sammen med din far :-)

Glæder mig altså også vildt til at se din søster med sin gave på.... :-)

Vibekes lille ullne sagde ...

Den var helt nydelig! Veldig pen flettebord som passet så godt med resten av jakken. Flott var den til din mor også, jammen er hun heldig som har en datter som er så flink til å strikke. :)

DIY se her hvordan sagde ...

Wauw - hvilken fantastisk trøje. Super flot arbejde.

Fru Knudsen sagde ...

Flot Rosalinde, som også klæder din model super. Dejligt med sådan en model, har hun en fortid i modelbranchen

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Hvor er trøjen smuk og det er din mor også!
Tænk at kunne frembringe så fine sager som den :D
Godt nytår, Mona!

Lea sagde ...

Hvor er den bare flot, Mona! Og hvor er din mor og dine søstre heldige at have dig og dine hurtige pinde!!!

AC sagde ...

Den klæder bare din mor! Borten foran er rigtig fin.

Strikkeheksen sagde ...

Det er da en supersej detalje med den dobbelte kant - en rigtig smuk trøje :-) Og den ser så fin ud på din mor :-)

Rigtig godt nytår :-)

Merete sagde ...

Det er en rigtig fin trøje til din mor. Dejligt at hun sætter pris på den.

Merete sagde ...

Det er en rigtig fin trøje til din mor. Dejligt at hun sætter pris på den.

Lis sagde ...

Den er blevet rigtig rigtig smuk og wauv for et forstykke. Helt enkelt bagpå og så kommer det forstykke.

Du ligner din mor eller er det omvendt ? Hun ser også smuk ud med Rosalinde på.

Kh. Lis

Madam Munch sagde ...

Det er en rigtig fin trøje, du har strikket til din mor. Kanten er så smuk.