onsdag den 12. december 2012

Rosalinde på Pindene


Jeg begynder så småt at nære et håb om 
at jeg rent faktisk kan nå at blive færdig med Rosalinde til jul.

Jeg er gået igang med ærmerne - og er næsten færdig med nr. 1.
Efter ærmerne skal jeg strikke et stykke op langs forkanterne og hals,
som så skal danne kantstykke.


Når det er gjort, er trøjen færdig.

Mønsteret er rillestrik på hver 11 pind + et flot fletmønster i forkanten.


garnet er klitgarn fra www.laesoeuldstue.dk 
som jeg købte i sommer da vi var på ferie deroppe.

Trøjen er en julegave til min mor.
Så jeg har travlt med strikkepindene ! 

I sommerhuset røber fodsporene i sneen hvem jeg har besøg af. 
Er der nogen der har et bud ? 


8 kommentarer:

garnløkken sagde ...

Et rådyr, sporet på tværs er en hare.

Mette G. sagde ...

Herfra heppes - du skal nok nå det :-)

marion sagde ...

jeg hepper alt hvad jeg kan på, at du når at blive færdig alt imens jeg selv knokler derudaf for at blive færdig med en gave til lørdag :-)

Lis sagde ...

Et Rådyr, og en hare.

Jeg hepper også på at du når det. Der er jo hele 11 dage til jul.

Kh. Lis

P.s. smukt lys i din header.

Madame sagde ...

Hvor er du flittig med strikkepindene - din mor er heldig! Jeg tror, det er et rådyr, du viser sporene fra, og på tværs er det fra en hare. Vi har samme spor i sneen her.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hej Mona Elisabeth

Flot strik i sneen:))
Tak fordi du skrev til mig at du godt ville hjælpe med at strikke julekugler, men vi har fundet en løsning, så det behøves ikke.

Stine:))

Strikkefuglen sagde ...

Jeg tror på at du når det :-)hep hep

Uldbegavet sagde ...

Trøjen ser ud til at blive fin. Jeg krydser fingre for at du når det.
Dyrespor har jeg ikke forstand på, men det er nok ikke et helt lille dyr bedømt på afstanden mellem aftrykkene.