lørdag den 8. december 2012

Kreativ Strik nr 5 2012


For snart 14 dage siden fik jeg Kreativ Striks vinternummer.
Det, jeg forvekslede med julenummeret.
Jeg ved ikke om julenummeret var en særudgave 
- vi var mange der reagerede på, at der ikke var meget strik,
og at flere magasiner var helt ens.

Nu kom det 'rigtige' nummer - og det lever op til forventningerne  :o)


 Selv om jeg har en lang 'to-do' liste og masser af garn liggende,
har man vel lov til at drømme.

Der kommer en tid, hvor jeg atter skal til at tænke på nye modeller,
og i dette vinternummer er der masser af ting, jeg godt kunne tænke mig at kaste mig over.

Fx dette smarte halstørklæde af Sanne Fjalland 
- eller den skønne sweater med fletmønster af Lene Holme Samsøe.

Stine har designet denne skønne 'Kreativ Vinterkjole' - lige en model jeg kunne tænke mig.
Der er et rigtig flot mønster i bærestykket, og bomber i kanten.
Bomberne kan laves i anden farve - måske pang ? 

Jytte Slente har designet 'Cardigan med gimpet bort' (den med stjernen).
Der er gimpeanvisning, hvis man har mod på det.
Trøjen er rigtig flot - så måske skulle man vove sig ud i det ?  ;o)


 Denne skønne halsedisse af Maja Nebsbjerg er både praktisk og anvendelig,
og den flotte festjakke af Jonna Thue er bestemt også en overvejelse værd.


 Cardigan af Rachel Søgaard i flere farver må være et hit.
Og til sidst vil jeg vise jer denne lune tunika af Jonna Thue.
Dejligt lun og vamset ..


 Med udsigt til snestorm skulle der blive masser af tid til strik 
- med mindre tiden går med sneskovl i hånd ?
Øv - jeg hører ikke til dem, der lovpriser vintervejret  :o(
Heller ikke selvom det er smukt - for det må jeg indrømme at det er  :o)


13 kommentarer:

AC sagde ...

Du frister :-) Min to-do liste er lang i forvejen, men nu er der kommet mere på...

Strikkefuglen sagde ...

Sikke lækre modeller der er i det hæfte :-) Har lige set dine dekorationer igennem, hvor er de fine og heldige alle dem der nu har en stående. Jeg er vild med snevejr, det giver lys og er bare så smuk, her må det gerne give snestorm :-)
Selvom Beezy løb løbsk er den nu blevet super flot.
God dag

Pernille sagde ...

Der er da mange spændende modeller i det blad. Det kunne være jeg skulle investere:-)

Balles Bazaar sagde ...

Hej Mona
Mange fine modeller i det nye blad. Jeg troede næsten du var blevet så skuffet at du havde afmeldt bladet, men det var da godt du holdt ved. Hvis du gerne vil af med julenummeret, hjælper jeg dig gerne af med det. Jeg betaler selvfølgelig portoen :-)

Madame sagde ...

Det var dejligt, at det 'rigtige' nummer lever helt op til forventningerne! Sikke nogle lækre modeller, der er i bladet. Rigtig god weekend - jeg håber vi slipper for snestorm.

marion sagde ...

sikke et lækkert nummer med masse af skønne numre... :-)

Jeg er jo en af dem der elsker sne elsker den magi jeg føler der kommer når sneen drysser ned og gør landskabet så smukt og dejligt at se på. Elsker som alle lyde forandres og som om der samtidig med sneen kommer en stilhed og hygge.. Ja jeg elsker sne, også selvom hvis snestormen også når os, ja så sner jeg højst sandsynlig inde og mine unger sneer ude hos deres mormor :-)

Aslaug sagde ...

Jeg holder også bladet, men har flere gange været tæt på at opsige mit abonnement - men jeg holder det stadig;) - det er jo lidt hyggeligt, at blsdre det i gennem, når det kommer med posten og drømme lidt om alle de projekter man kunne lave....

diy se her hvordan sagde ...

Ja, jeg er jo også blevet helt vild med at strikke og halstørklæder er da vildt lækre. Måske skulle jeg gå igang.

Uldbegavet sagde ...

Der er godt nok mange fine modeller i denne gang. Det er jo ellers ikke fordi jeg mangler projekter, men man kan jo altid købe bladet, når nu der er så mange gode ting i. Tak for tippet.

Lis sagde ...

Jeg er også helt vild med den kjole i kreativ strik.

Kh. Lis

Fru Knudsen sagde ...

Det ser spændende ud, så måske jeg alligevel skal abonnere på bladet

Strikkeheksen sagde ...

Tak for kikket, der er mange fine projekter i det blad - jeg er ret vild med både kjole og vamset tunika - men jeg mangler jo stadig at strikke den "røde kjole" - den må jeg snart i gang med :-)

Ha en rigtig dejlig dag i snevejret :-)

vidunderlige univers sagde ...

Sikke en stille stund du har sat på din nye side.. Elsker stearin lys.
Jeg har det som dig - sne er fortryllende og smuk - men jeg hader at køre i snevejr, og der gør sneen det altså kompliceret for mig - så sne er godt nok en slags dilemma..:0)
de lækre ting du viser her kunne osse friste mig - men jeg strikker jo ik sån - men synes især kjolen er et hit . KH Iben