onsdag den 26. december 2012

Julen varer længe


Og heldigvis for det da - at julen varer længe ..
for det er først nu i juledagene jeg har tid til at gå og nyde julen og julestemningen.

Jeg hygger mig med at se på julepynten og dekorationerne,
og nyder, at der endnu er mange dage til hverdagens stress og jag atter sætter ind.

Der er tid til at strikke - og (noget jeg har forsømt længe) - at læse. 
Gåtur ned til stranden blev der også tid til.

De næste mange dage jules der stadig her i sommerhuset.
Familien kommer til julefrokost i morgen, 
og der vil komme til at ske flere hyggelige ting inden julen er ovre.

Juleaften gik fint. Helt traditionelt med julemiddag,
juletræ, julesang og julegaver. 

Juletræet har hos os sin helt særlige historie, 
og min mor på 84 havde stor glæde af at være med til at pynte. 
Meget af pynten er fra hendes hjem - eller noget hun selv har købt eller lavet gennem de sidste 60 år.


Julegaverne var mange, men fremhævnes her skal kun nogle få,
som jeg tror kan have særlig interesse for jer.

Fra min veninde i det Svenske fik jeg dette skønne hjemmelavede Ipad etui.

Det har en historie.
Jeg besøgte Hanne i efteråret, medbringende en UFO, der enten skulle trævles op,
eller vaskes til filtning. Jeg havde valgt det sidste, og tænkte at nu kunne Hanne og jeg have en kreativ weekend med produktion af div. filtede ting. Så langt nåede vi aldrig.
Tiden går hurtigt med hygge og snak, og jeg drog hjem og efterlod den fhv trøje i Sverige.

Juleaften genså jeg den så, omformuleret på smukkeste vis til det skønneste Ipad cover. 
Og genkender jeg mon noget af det pels jeg også havde med ? eller bedrager øjet mig ?  ;o)

De skønne stearinlys/garnnøgler er også fra det Svenske, 


ligeså en smukke bog og Karin Larssons liv, livsstil, bolig og design.

Og Lene Holme Samsøes den nye VAR sørme under træet, en gave fra mine forældre.
så nu må jeg igang  :o)


 Der var også andre skønne ting,
filtede hjemmesko, taske, lækre ting fra Body Shop og Biotherm,

samt et fuglefodringssystem + en islanterne ting, som jeg vil vise jer en af de nærmeste dage.

Jeg har hygget mig meget med at kigge på disse ting
og har glædet mig over, at de ting jeg selv gav, også faldt i god jord.
Trøjerne til min mor og min søster blev et hit - der kommer der fotos en af dagene.

Fortsat glædelig jul til alle jer der læser med.


14 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Så fik du endelig bogen du havde ønsket dig. Det var godt. Så er grunden lagt til mange timers strik. Jeg glæder mig til at se, hvad du får produceret. Godt nytår til dig og dine.

Madame sagde ...

Sikke nogle skønne gaver du har fået - det var dejligt at læse om jeres jul. Her nyder vi også stadig julepynten, som får lov at være fremme til nytårsaften.

AC sagde ...

Hyggelig beskrivelse af dejlige juleferiedage!
Fine gaver, du har fået.

vidunderlige univers sagde ...

det lyder som en dejlig jul - sikke fine gaver.. Blev da helt grøn -
Fin itui du fik dig:0)
Forsat go juleafslapning:0)
KH Iben

Fru Knudsen sagde ...

Ja dejligt, at julen varer længe, så er der tid til at nyde det i fulde drag.
Sikke heldig du var, at få den bog, i den er der en poncho som jeg næsten ikke kan leve foruden, men jeg fik desværre ikke bogen.
Fortsat god juleferie og hygge til dig

marion sagde ...

ja heldigvis for at julen varer over flere dage her står de næste dage på ro og hygge uden de vilde planer eller det vil sige drengene har store planer om at komme på fyrværkeri indkøb..... hader det stads...

Håber at du får nogle skønne dage og dejlige gaver du har fået, glæder mig meget til at se dine trøjer på :-)

Ulla Reiche sagde ...

Det lyder som en god jul og nogen lækre gaver. Jeg skal lige have 2 arbejdsdage nu så holder jeg fri en lille uge. Mit arbejde har åbent hele året ;-)

Kh

Ulla

Eva sagde ...

Dejlige gaver, du viser frem.
Juledagene skal nydes:)

KROnPRINSESSENE sagde ...

For et flott innlegg om jule deres...
Ser for meg din mor som var med å pynte treet :)
Virkelig koselig.
Ønsker deg fortsatt fine romjulsdager.
Klem May Helen

Aslaug sagde ...

Dejligt at læse du nyder juledagene og fine gaver har du også fået :)
Jeg har også pynt på juletræet, der har nogen år på bagen, det er nemlig fra min barndom og jeg elsker at finde det frem hver år - genkendelsens glæde er stor

DIY se her hvordan sagde ...

Skønne gaver du har fået. Og skønt at der igen er tid til strikkeriet.

Vibekes lille ullne sagde ...

Flotte gaver og nydelig tre! Ønsker deg en fortsatt fin og fredelig jul! :)

Irene sagde ...

Lyder som en dejlig jul og sikke skønne gaver du har fået

Anonym sagde ...

Det lyder som en rigtig hyggelig jul :-) Skønne - skønne gaver du har fået.
Knus Gitte