søndag den 23. december 2012

Garn og Gaver


Idag falder hvilen over mig.
Næsten da - for jeg har stadig en to do liste ..
Men der bliver snestorm - og så er det oplagt at lande i den gode stol
foran brændeovnen og med strikketøjet i hånden.

Jeg har nået det hele nu (næsten).
Igår blev juletræet pyntet - de sidste gaver handlet - de sidste indkøb overstået,
Nu håber jeg bare, at den forventede indesnening 
ikke også kommer til at omfatte selve juleaften.

Jeg nåede igår at blive færdig med Rosalinde til min mor.
Den ligger til tørre nu - og når den er presset, vil I naturligvis få den at se.
Tak til alle jer der heppede og troede på, at jeg ville nå i mål med den inden juleaften  :o)


Med Rosalinde vel i mål,
når jeg lige en ekstra julegave til min søster (hende der også får den vildfarne Beezy).
Det bliver en god lun halsedisse, strikket på de største strikkepinde jeg kunne finde.
Garnet købte vi hos Garnfabriken i Gøteborg sidst vi var derovre.
Den bliver færdig i aften.

Og så røbede jeg jo, at jeg rendte rundt ude hos garnudsalg 
forleden mens jorden gik under ..
Jeg skulle hente en postordre, jeg havde bestilt ud fra de ekstra tilbud der var fornylig.
Der var denne silketweed i farven 'Rosso' (herover til venstre), som jeg tænkte kunne bruges til noget Hargreaves til sommer. En sublim farve, synes jeg.

Og nedenunder her en æske med 'garnblomsten' som var en 'gave' fra mig til mig  ;o)
Jeg varmer op til noget Starmore - måske. 
I hvert fald har jeg lyst til at kaste mig ud i noget mønstret flerfarvestrik igen.
Det er ved at være et par år siden jeg strikkede fugletrøjen (Seyfarth),
og nu trækker farverne igen.

Herover til højre ser i noget højlandsuld, i en flot denim blå farve.
Den impulskøbte jeg.
Og det gjorde jeg fordi Ulla på sin blog havde vist en ualmindelig smuk poncho
fra Lene Holme Samsøes nye bog. So ein ding .. 
Nu har jeg i hvert fald garnet - og så må vi se, om bogen dukker op under juletræet ;o)

Til slut vil jeg ønske alle en god lillejuleaften 
- forhåbentlig trygt og godt indendøre i snestormen.






15 kommentarer:

Birthe sagde ...

Lækkert garn du har købt og dejlig julegave fra dig til dig :-) i hvert fald en gave du er sikker på at blive glad for .
Glædelig jul

Madame sagde ...

Uha, lad os håbe, vi ikke sner inde her lige op til juleaften :-) Sikke en fin idé med en gave fra dig til dig! Rigtig god jul, Mona.

Fru Knudsen sagde ...

Også god lillejuleaften til dig. Håber du må hygge dig indendøre med store strikkepinde og også nyde din egenjulegave

Uldbegavet sagde ...

Skønne garner i skønne farver. Der er lidt at gå i gang med. Jeg håber du får bogen i julegave, for du er da i den grad klar til at strikke fra den. Glædelig jul.

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Kan se du også forkæler DIG til jul (jeg gør det samme)Vi har fortjent det ;D
Rigtig glædelig jul, Mona!

Lise Halager sagde ...

Kære Mona.

Med eller uden sne i mængder som gør hverdagen umulig, ønsker jeg dig og din familie en rigtig glædelig jul.

Tak for alle dine søde kommentarer og inspirerende idéer.

De kærligste julehilsner fra Lise

Trillemus sagde ...

Sikke lækre garn køb og herligt med en gave fra dig selv. Vejret er kun til indendørs hygge med lys og varme.

Rigtig glædelig jul.

Kh Mette

Eva sagde ...

Åh, så mange lækkerier. Mon ikke man skulle besøge nogen i Aalborg snart.....?
Glædelig jul.

Lis sagde ...

Lækre farver og garner du har fået købt ind. Glæder mig til at se noget af Kim Hargreaves fra din hånd.

Glædelig jul til dig og dine.

Kh. Lis

Aslaug sagde ...

Dejligt at opleve, at der er andre der er gode mod sig selv og giver sig selv en gave. Jeg ønsker en glædelig jul til dig og dine.

GitteBlinkilde sagde ...

Hej Mona. Jeg ønsker dig en dejlig glædelig jul :-)

Strikkeheksen sagde ...

Rigtig glædelig jul, Mona - jeg er glad for at du er kommet til blogland :-)

Ulla Reiche sagde ...

Selvfølge nåede du det du skulle. Hvis det var lige så slemt med sneen hos dig, som i Silkeborg så må du have haft en dejlig dag - god stol, brændeovn og strikketøj mens sneen vælter ned. Selv var jeg på arbejde og fik fri kl 19 præcis da snefygning slog over i isslag, hvilket betød en ualmindelig ubehagelig køretur hjem. Både bilen og jeg kom hjem uden skader og nu er vi juleklar. Håber dog der lige bliver tid til at strikke en hue som en lille gave i morgen.

Rigtig glædelig jul til dig og familien

Kh

Ulla

Strikkefuglen sagde ...

Sikke meget lækkert garn du har fået købt, godt at jorden alligevel ikke gik under så du nu også kan få glæde af det hihi
Den poncho må jeg også lave den er super skøn :-)
Glædelig jul til dig og dine
Kh
Majbritt

Ulla Røjkjær sagde ...

Skønne garner du har fået fingre i Mona. Jeg håber du fik bogen så du kan komme igang med ponchoen..