søndag den 30. december 2012

Den løbske Beezy - nu med model indeni.


Så fik jeg også søsteren i trøjen og fotograferet.
Heldigt nok sidder Beezy perfekt - men det er mere held end forstand.

For lige at spole lidt tilbage, så var udgangspunktet 'mizz Beezy' af Bente Geil.
Men det var jo en kjole - og kjoler bruger min søster ikke mange af.
Så jeg tænkte jeg jo lige kunne om modellere lidt, så det blev en langærmet trøje,
frem for en pufærmet kjole.


 Maskeopslag og stribemønster op til ærmegabet fulgte Geils opskrift.
Dvs. den blev jo lidt kortere, siden det skulle være en trøje.

Det viste sig at Bente Geil var ved at udvikle en ny model uden pufærmer,
så jeg lod mig indrullere som teststrikker - men nok en mere mislykket en af slagsen,
for jeg for vild i det med ærmerne.

Jeg startede nemlig forneden og ville strikke ærmerne til bullen a la raglan,
mens Bente Geil i sin model ville strikke ærmerne på fra oven 
(jeg fangede bare ikke helt hvordan ud fra opskriften). 
Det gav lidt hovedbrud - og da tidsfaktoren også spillede ind,
måtte jeg simpelthen udvikle mit eget 'topstykke'.

Det korte af det lange : jeg var uhyre spændt på, om den overhovedet fik menneskelig form.
Jeg prøvede på mig selv og et par veninder og min anden søster, stadig med pindene i - men alligevel.
Ville den mon passe til denne søster ?

Juleaftens spændte påmontering viste, at den passede fint.  Pyha.
Og søsteren blev glad, som I kan se på billederne  :o)


Forsøg på Faktabox :
Oprindelig designer Bente Geil - men så løb den løbsk  ..
Oprindelig opskrift fås sammen med strikkekit til mizz Beezy.
Garnforbrug 6 ngl blå og 3 ngl grøn geilsk 2 trådet uld.
størrelse XL
Pinde - rundpind 3 og 3 1/2
Tidkrævende i biesemønsteret.  Der var 544 masker i opslaget fra start.
Det gik bedre i stribemønsteret - men det var på relativt små pinde og mange masker.
Hit ? det tror jeg bestemt ..
og denne søster er fremover særlig opmærksom på uldvask  ;o)



9 kommentarer:

Susan sagde ...

Godt at din Beezy endte med at løbe den rigtige vej. Den er da blevet til en dejlig trøje. Og trøjen til din mor, er da også ualmindelig flot. Godt nytår.

Ulla Reiche sagde ...

Ja hold op et arbejde du har haft med den Bezzy. Den spøger stadig hos mig. Især nu hvor der er lavet nye ærmer så måske i 2013

Rigtig godt nytaår til dig

Kh

Ulla

Eva sagde ...

Sikke et arbejde. Men flot er den blevet :)

Lise Halager sagde ...

Hvor er den blevet skøn - godt den løb den rigtige vej til sidst :o)

Rigtig godt nytår til dig og dine.
Kh Lise

Lis sagde ...

Den er blevet rigtig flot og hvis søsteren ved hvor meget du har bøvlet og rodet rundt ved hun også at påskønne det.
Den ser rigtig smuk ud på din søster og jeg synes den er al bøvl værd.

Kh. Lis

Kreative Louise sagde ...

Meget, meget fint resultat, Mona.
Godt din søster kunne lide den og er opmærksom på uldvask :)
Godt nytår.

Madame sagde ...

Den sidder superflot på din søster og sikke nogle skønne farver til hende!

marion sagde ...

Hvor er den altså bare blevet rigtig flot og den sidder da også helt perfekt på din søster som nu ser meget glad ud for sin trøje håber, at du har husket at give hende vaskeanvisning med til trøjen så det ikke ender galt :-)

GitteBlinkilde sagde ...

Du har en heldig søster som har så sød en søster som gider at strikke trøje til søsteren :-) Så stort og fint arbejde du har lagt i strikketøjet :-)
Godt nytår