tirsdag den 11. december 2012

Alladins Hule


Idag var jeg en tur i København, og kom som så ofte før gennem Strædet.
Der opdagede vi en forretning, som jeg ikke lige kendte i forvejen.
(Pottemager Erik Bendtsen, Kompagnistræde 25, 1208 K. tilsyneladende ikke www).

Drevet af nysgerrighed, gik vi indenfor..
og havnede i et sandt eldorado af juleting. 
(der var fotografering forbudt, men jeg fik lov).


 For jeg måtte da vise jer disse skønne ting. 
Der var vildt mange fristende ting og sager !


 Jeg anede ikke man kunne få så mange forskellige julekugler.
For nu at nævne i flæng:  pindsvin, hundehvalpe, julemænd, løver, leoparder, nissesokker,
grise, frøer, fugle, alfer, motorcykler, isbjørne, kaniner, pingviner, paddehatte, pianoer, stjerner,


Amalienborg, gardere, garderhuse, Rosenborg Slot, trommer, elefanter, flyvemaskiner, klokker, 


 Londonbusser, peberkagehuse, telefonbokse, juletræer, lygter, flere fugle ..


Cupcakes, flere grise, ugler, snemænd, flamingoer, hunde, kaniner, julemænd, nogle af dem på motorcykler, andre i kaner, postkasser, rensdyr, bambier, nisser, grønne frøer, flere fugle, engle, 
englespil, lametta, julestager, og meget, meget andet.


 Snemænd, flere cupcakes, og indehaveren selv.
Dog ikke som julepynt  ;o)

Det var rigtig sjovt at se butikken,
og jeg vil anbefale alle, der nærmer sig Kompagnistræde, at gå derind.
Det er en Stor oplevelse.  Og der er mange fristelser.

Om sommeren er det en rigtig fin pottemagerforretning. 
Jeg var også omkring 'Sommerfuglen', hvor jeg købte en lækker bog fra Rowan - men herom senere.



12 kommentarer:

Eva sagde ...

Øv, den butik ville jeg da gerne have besøgt i lørdags.....

Fru Knudsen sagde ...

Ja det må man sige, det er da vist Aladins hule

Louise sagde ...

Eejj hvor ser de julekugler fine ud.... grisen må gerne hænge påmit juletræt, måske skulle man lave en kbh tur :-)

Madame sagde ...

Det var da helt fantastisk! Jeg skal til København i dag og vil kigge ind i denne Aladdins Hule.

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor vildt. DEN må jeg se ... ;o)
Tror jeg kan bruge det hele. Når udvalget bugner på den måde, er det jo næsten ikke til at lade være med at shoppe, for at få lidt af stemningen med hjem, vel ?
Hvad købte du ???

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Det var da julepynt-himlen du var kommet til der. Hvor herligt :D

Uldbegavet sagde ...

Ih du milde, sikke en masse julestads. Jeg tror jeg ville blive så overvældet, at jeg slet ikke kunne finde ud af at købe noget.
Glæder mig til at se din bog.

Lis sagde ...

Den butik ville jeg gerne ind i, Men med penge på lommen forståes.
Uhh det er fine ting.

Heldige dig, at du lige kom forbi. Julestemningen må have været tyk i den butik.

Skøn aften til dig.

Kh. Lis

Aslaug sagde ...

Ja der var da nok, at se på og blive fristet af - man skal nok have god tid, hvis man begiver sig derind :)

Karin Grøn sagde ...

Hvorfor tænker jeg slikbutik når jeg ser det der. Det er da et fantastisk sted.

Bettina Holst - om kunst, indretning, kreative ideer o.ma. sagde ...

Nøøøøøøøj et slaraffenjulelækkeriland du har besøgt :-)

GitteBlinkilde sagde ...

Åh for dælen da sikken en lækker slik butik :-)