onsdag den 7. november 2012

Tilbage til Beezy


Så er der gang i (min version af) Mizz Beezy igen. 
Som nogle af jer måske husker
har jeg forskellige overvejelser omkring ændringer.

Trøjen, der oprindelig er designet som en kjole, er - ja - netop i min version blevet til en trøje.
Den er til min søster, der ikke bruger kjoler, 
og som derfor vil have mest glæde af en langærmet trøje.
Ændringer måtte der til.

Bente Geil er ved at udkomme med en ny version af den oprindelige opskrift,
en version hvor der ikke er pufærme, men et mere tætsiddende enkelt ærme.
Faktisk en rigtig sød model - og lettere at have på under en jakke, 
end den første med pufærmet.

Den model teststrikker jeg lidt på, men kan ikke gøre det helt alligevel.

For jeg render på et problem med min visuelle forestillingsevne.
Jeg kan nemlig ikke visualisere hvordan de sideærmestykker skal strikkes.
Og kan det overhovedet lade sig gøre med lange ærmer ? 


Min løsning bliver lidt som når man strikker raglan eller bærestykke.
Jeg strikker ærmet op til ærmegabet 
(i ensfarvet - havde nogle overvejelser om striber),
og derefter er det tanken at strikke rundt.

Ny overvejelse (der holdt mig vågen i nat)
hvordan hulan undgår jeg buler, når beezer og glat veksles på omgangen ?

Umiddelbar løsning : jeg laver beezerne på 3 pinde, i stedet for på 5.
Så må jeg lige se, hvordan det så fungerer.

Måske ikke helt hvad man traditionelt forbinder med teststrikning,
men alligevel ..  
sommetider har tingene det med at starte et sted,
for så at ende et helt andet  ;o)


Sådan ser ærmet ud forneden ved håndleddet 
6 rækker beezer, og derefter udtagning.

Der er visse udfordringer med modellen, som I måske fornemmer.
Men jeg klør på, gør jeg. 

Jeg er godt igang med ærme nr 2, så det vil snart vise sig,
om min skumle plan med rundstrik kan lykkes. 




9 kommentarer:

Ulla Reiche sagde ...

Det er bestemt ikke kjolen længere, men hold da op en lækker trøje. Du er godt igang med. Phu ha jeg ville have opgivet på. Forhånd.

Kh

Ulla

Ulla Røjkjær sagde ...

Hold da så op hvor du knokler på ... Hatten af for din tålmod..
Jeg glæder mig til at se resultatet...
Pas nu på nattesøvnen. Jeg kender det godt... Husk papir og blyant på natbordet, så du er fri for at stå op;)

marion sagde ...

hold da op sikke en fed trøje det bliver, men havde slet ikke selv orket alt det :-)

Og hvor er du da bare nået langt :-)

Lis sagde ...

Det er alvorlige tanker du har der. Jeg er faret vild, for kom til at tænke på, at hvis du strikker ensfarvede ærmer og stribet bul, hvordan løser du det ved at strikke rundt ?

Jeg glæder mig til at se det for den er dælme flot, din trøje/sweater.

Kh. Lis

Hanne Rimmen sagde ...

py ha... den havde jeg sgi heller ikke set komme.
Håber at din løsning holder og at nattesøvnen vender tilbage. Smuk bliver den bestemt.
Kan den vaske i maskinen ?
hi hi hi ... fnniisss....

Eva sagde ...

Du milde, - jeg forstår ingenting. Men det ser spændende ud. Og mon ikke vi får det færdige resultat at se?

Fru Knudsen sagde ...

Du er da vist kommet på arbejde,men spændende er det jo med udfordringer

Annelise sagde ...

Uha! hvor jeg det der med at ligge søvnløs når man har et projekt i gang. Jeg håber at du finder en løsning og glæder mig til at se resultatet.

Madame sagde ...

Sikke en lækker trøje du strikker - jeg glæder mig til at se den færdig!