lørdag den 10. november 2012

Slettestrand - og nu strikkes der.


Måtte lige vise jer disse fotos fra Slettestrand i Jammerbugten.
Min arbejdsplads (og dermed også jeg) har været på 3 dages internatkursus
på Feriecenter Slettestrand - et udmærket kursussted, 
der samtidig også rummer et bofællesskab for handicappede, der arbejder på stedet.

Det giver stedet en rigtig positiv dimension. 
Beboerne er glade mennesker, 
der gør sig umage for at vi skal have det så godt som muligt.
Onsdag aften var der festaften for beboerne - og de forstår at feste igennem.

Der skulle være sang og musik under spisningen, og dans bagefter.

Vi var blevet spurgt om vi kunne have lyst til at være med - og selvfølgelig ville vi da gerne det.

På den måde fik vi en ekstra uventet oplevelse,
der kun kan sammenlignes med et andet kursussted jeg var på for mange år siden.

Her skulle Johannes Møllehave underholde en anden gruppe på stedet.
Også her fik vi lov til at være med - og fik en oplevelse ud over det sædvanlige.


Naturen i og omkring Slettestrand er smuk - men på denne årstid kold og blæsende.
Af en eller anden grund er vi der altid i november, hvor stedet ikke just viser sig fra sin mildeste side.

Jeg ved, der er mange mennesker, der holder af lange gåture langs vandet.
(Allerhelst når der står en stiv kuling fra nordvest).
Det skulle der være rig basis for her  ;o).

Og så er der havtornen - den nye superfood.
Mine kollegaer siger, at man klipper grenene med bærrene af,
og kommer hele molevitten i fryseren.
Når bærrene så er frosne, kan de rystes af grenene. (ellers - uden frys - er de svære at  få af).

Jeg har aldrig selv prøvet at lave noget med havtorn
 - men det skulle være et hit blandt sundhedsguruer.


Og så har jeg fået strikket en masse.
Der er lavet strikkeprøver, så nu tror jeg jeg har løst gåden omkring 
kombi af bieser og glatstrik.

Ny gordisk knude tårner sig op i horisonten : 
hvordan filan kunne jeg tænke, at jeg kun skulle lukke af på ærmer og ikke biesestykke?
det kommer da til at se dumt - og utroligt bredskuldret - ud.

Der arbejdes på en løsning.

Teststrik ? det eneste der bliver testet her 
er vist hvordan det går mig, når jeg flyver ud af en tangent.

I morgen skulle der være klar til at vise billeder, 
og måske nærmer der sig et eller andet i horisonten,
så hæng på  ;o)



8 kommentarer:

Lis sagde ...

Wauv for en udsigt, jeg er vild med et billed af fiskekutter og hav himmel.

Dejligt, at fastboende og kursister kan og vil feste sammen. En uventet positiv oplevelse, kan jeg forestille mig.

Glæder mig til at hører løsningen på alle de overvejelser der bliver udledt af Mizz Beesi

Kh. Lis

marion sagde ...

Sikken en dejlig natur du har været omgivet af... er ikke selv til de ture ved vandet i stiv kuling hader når det blæser, men smukt det er det ihvertfald...

Lyder som en skøn oplevelse og glæder mig til at se hvordan miss beezy ender under tænker om det ikke bliver ændret til at hedde en mss monaelisabeth :-)

Fru Olsen sagde ...

DEt er længe siden jeg har været rundt i blogland, men nu skal det være :-) Jeg kan se, at du har dine vanskeligheder med striktrøjen. Sådan er det, når man absolut skal lave om på tingene. Håber det lykkes for dig - det skal det såmænd nok gøre. Du plejer at komme i mål.

Fru Knudsen sagde ...

Har for mange år siden overnattet på Hotel Slettestrand, et super dejligt sted. Selvfølgelig når du da i mål med Mizz Beesi, du plejer at nå de ting, som du sætter dig for.

Karin Grøn sagde ...

Skønne fotos fra Slettestrand. Jeg elsker de farver naturen tager,når det bliver vinter og alt bliver skrigende gult. Det er så smukt.

Strikkeheksen sagde ...

Hej Mona
Det er skønt at være tilbage - jeg har det som om, jeg har fået mit liv tilbage efter den eksamen!

Håber din Beezy lykkes - det er en skøn farvekombination, du har valgt :-)

Jeg elsker Slettestrand og iøvrigt også Havtorn og det er fuldstændig rigtigt, at de lige skal en tur i fryseren - ellers "springer" de bare mellem fingrene :-)

I dag skal jeg ud på tur - tror, det bliver omkring Store Øksø, men Slettestrand var jo også en mulighed ;-)

Madame sagde ...

Hvor er det dejlige billeder, du har taget - spændende at læse om jeres internatophold. Jeg var ved Slettestrand sidste sommer.

Randi B. Jensen sagde ...

Jeg er også vild med Vesterhavet i stiv kuling - ikke så meget for at komme ud og gå, men synet af hav et i oprør, det er smukt.
Jeg har også set, der bruges havtorn til mange ting, men ikke selv prøvet det.
Nu har jeg endnu engang forsøgt at blive fast læser på din side - det er underligt, men jeg bliver smidt af, og du forsvinder fra min blog-roll - nu må jeg se, om det lykkes denne gang :-)