fredag den 30. november 2012

Så er nu nu ..


Jeg bryder lige dekorations-kavalkaden 
for at bringe en servicemeddelelse :

Det er nu pakkekalenderne skal være klar 
December er over os !  Og det er allerede i morgen !

Mine pakkekalendere går til mine forældre og den ene af mine søstre.
Der er der en forklaring på : bordet fanger !


Ved årtusindskiftet ville jeg lave lidt særligt ud af jule- og nytårstraditionerne,
og et par af mine tiltag blev så stor en succes, at de straks blev ophøjet til tradition.

Og det er en tradition jeg har det fint med, for jeg hygger mig ved tanken om at de hygger sig
når de åbner op.

Mine forældres kalender er indrettet efter et sindrigt system:
i år er det røde pakker til min mor og grønne til min far. 
Den er lavet på et bånd, der bliver draperet på deres væg i køkkenet,
og er med til at skabe december hygge.

Indholdet - tør jeg godt røbe i dette lukkede forum  ;o) 
Det er små praktiske ting, 
fx. julelommeletter, chocoladenisser, julelighter, et par nisser, lidt juleknas, og andre småtterier.
Det er blot for hyggens skyld. De er ældre mennesker, der har alt og intet ønsker sig.

Det er noget andet med min søster. Hun ønsker sig en hel masse,
og hendes pakkekalender er et sammensurium af praktiske ting og hyggeting.  
Tiger og Søstrene Grene har haft en god handel, og det samme har Netto.

Gad vide om der vil blive mytteri, hvis jeg næste år omkonverterer til adventskalender ?
jeg tror det. 

Min yngste søster er en rigtig julepige, der går op i det med liv og sjæl,
så jeg ved det bliver meget værdsat. 
Vi har ikke nogen børn i vores familie, men søsteren er en barnlig sjæl,
og julen er for hende bare det bedste. 


 I morgen rykker nisserne ind her i sommerhuset. 
Og så bliver det for alvor december !



10 kommentarer:

Lis sagde ...

så er det da godt du har skabt en god tradition som er kommet for at blive. Den skal du vist ikke lave om på.

Bare indpakningen i sig selv siger jo, jul og hygge, skønne små og store i mellem hinanden. Smukt arbejde Mona.

Kh. Lis

AC sagde ...

Det er en rigtig fin og kærlig tradition.
Jeg lavede noget lignende til mine forældre, og de hyggede sig meget med de små pakker.

Tanja sagde ...

Sikke dejligt at du sådan glæder dine forældre og søster. Det er så hyggeligt med pakkekalender. Jeg er så heldig at jeg har fået en af min veninde. Og tilmed har hun selv lavet størstedelen af tingene. Hun er en ørn ved en symaskine, så jeg glæder mig rigtig meget til at skulle åbne den første gave i morgen :)

Eva sagde ...

Hold da fest, sikke en omgang pakker! Du er godt nok flittig.

Jeg bytter adventskalender med en veninde. Det er også en dejlig tradition. Hjemmelavede ting skal det helst være:)

marion sagde ...

dejligt med kalendergaver jeg har også lavet en til mine forældre :-) men selv får jeg vist ikke nogen, men pyt så får jeg så meget andet godt fra deres side af :-)

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op - jeg skal da love for at der bliver julet hos dig - der er nogle, der bliver glade :-)

Jeg har været i gang med adventspakker (sådan er det her og sådan bliver det ved med at være ;-)) til store og små - det er hyggeligt både at finde gaverne og sidde og pakke ind :-)

Du Mona, som er så meget til jul - kender du julemarkedet på Sæbygård? Hvis ikke, så tag derop - det er SÅ hyggeligt. De har åbent i morgen og måske også næste weekend - er ikke helt klar over, hvor længe det varer :-)

Madame sagde ...

Hvor er det hyggeligt - og så flotte pakker du har lavet! Jeg har kun lavet til mit barnebarn, som elsker sine kalenderpakker :-)

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Jamen hvor skønt, Mona. Jeg er imponeret!

vidunderlige univers sagde ...

Du er sådan en sød givende person mona (kan jeg godt tillade mig at skrive det) Men sikke flot alt det du gør for din familie.. Selv synes jeg osse det er skønt at give gaver og lave noget til andre..;0)
Ideen med de to farvede pakker er go.. KH Iben

Boselade sagde ...

Super dejligt med en blog med en masse julehygge!
God weekend :-)