tirsdag den 27. november 2012

Opsatser


Et juletræ skal der til ..
omend mine ikke er af gran. 
(jo, bare rolig - der kommer et omkring den 21. december).

Juletræet i den røde potte er til mine forældre, og det andet til mig selv.

Træerne er lavet således:

en klum ler kommes ned i skjuleren.
jeg har brugt et stykke af en troldegren som stamme
og en oasis kegle til at give formen. 

Bladene har jeg lavet af kristjorn, men andet kan også bruges.
Sidste år lavede jeg et med taks, og det blev også fint.


Jeg har valgt at pynte træerne med små kugler
og /eller pyntenåle. 
Man kunne fx også bruge guldtråd med hjerter eller stjerne (måske bedst til taks træet)
der er masser af muligheder at lege med.

Kommer også til at tænke på, at en masse lærkekogler
fæstnet til oasis keglen kunne være flot. 

Bunden er dækket med mos og kogler.

Sidste år var jeg så optimistisk at tro, at jeg havde et 'evighedstræ'
men - ak - selv kristtjorn tørrer ind og bliver kedelig og grim. Så nye blade måtte der til i år  ;o)


8 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Du er rigtigt i julehumør. Dine træer er så fine, efeu ville også være gode i oasis og så spraye lidt elefanthud på

Lis sagde ...

Hvor er den flot. Jeg laver altså en også. Kopiere altså. wauv det fint.

Hvor er du bare dygtig.

Kh. Lis

Eva sagde ...

Hvor er de fine.
Det ville da næsten også være trist, hvis du ikke kunne lave nye næste år:)

Madame sagde ...

Sikke en fin idé med det kegleformede kristtjorntræ på en troldegren! Jeg har kristtjorn i haven og må i gang.

marion sagde ...

neeej det får jeg da helt lyst til at prøve for hvor er de altså bare flotte...

Fru Olsen sagde ...

Hvor er det smukke og fine juleting du har fået lavet. Det er jo ikke sådan, når man ikke kender kalenderen... ti hi ... Kan du ikke lige komme på besøg hos mig - jeg har intet nået af den slags endnu!

Uldbegavet sagde ...

Hold da op hvor er du dygtig.

Lise Halager sagde ...

Ej hvor er det en god ide. Limer du bladene fast eller er de sat med "hårnåle"?

Kh Lise