lørdag den 24. november 2012

Nu går det løs


Denne weekend står i dekorationernes tegn.
Og der er monster mange dekorationer der skal laves.

Bordet i sommerhuset er fyldt op med materialer, 
og jeg kan love jer, at det ikke er materialer jeg går ned på lige med det første.
Der blev sanket ind i skoven i sidste weekend,
og jeg fandt lige ud af, at jeg havde lys fra sidste år også.

Foruden alle de andre ting (kugler, kogler etc)


Så nu går det løs.

Der skal laves adventsdekorationer, dørkranse, almindelige dekorationer,
- ja alt hvad fantasien kan finde på. 
Jeg tyvstartede i aftes, og har idag til det. Så jeg må hellere komme igang. 
Der skal laves til mine forældre, min søster, en veninde og mig selv 
(både hjemme og i sommerhuset). Så deeettt .. 

Lysene på det nederste billede må jeg advare jer imod.
Jeg købte ekstra for et par år siden, fordi de var så flotte i adventsdekorationerne.
Især de sølvfarvede passede smukt i den dekoration jeg plejer at lave til mine forældre
 i et flot gammelt  tinfad de har. 

Men nu ved jeg ærligt talt ikke om de lys kommer i brug igen.

Sidste år havde jeg nemlig sat et af dem ud i min udendørs lanterne.

Pludselig synes jeg der blev så lyst ude på min (overdækkede træ-) terrasse ..
og jeg opdagede til min skræk, at hele lyset var overtændt. 
Der var simpelthen gået ild i det yderste lag, som derved kom til at virke som en fakkel.

Heldigvis kunne jeg hurtigt finde noget at stikke i håndtaget på lanternen,
og få det ud på fliserne - og slukket. 
- og var glad for at jeg nåede at opdage det/handle så hurtigt. 

Bagsiden af juledekorationerne er brandfaren,
så jeg prøver så vidt muligt at anvende mos i stedet for gran. 


14 kommentarer:

Lis sagde ...

Det var da en skrækkelig oplevelse. Uha, at lys kan overtænde. Vi ved jo så bare alle at guld og sølv lys er farlige, de er svære at slukke og holde slukket, så godt du fik øje på det.

Du skal godt nok lave mange dekorationer, men når man står midt i det, så er det også rigtig hyggeligt, så ønsker dig en skøn dag i dekorationens tegn.

Kh. Lis

Strikkeheksen sagde ...

Hold da op, Mona, du får travlt. Jeg laver allerhøjst 1 og så lige adventskransen :-)

Og bruger også meget hellere mos end alt det tørre gran :-)

Uldbegavet sagde ...

Uha, det lyder uhyggeligt, tænk at det kan forekomme, jeg skal i hvert fald ikke have guld og sølvlys nu, tak for den information.
Det er nu alligevel så hyggeligt med juledekorationer, så må vi bare passe lidt på.

Strikkefuglen sagde ...

Hol da helt op Mona for en samling af dejlige ting du har samlet dig. Det er bestemt ikke på udstyr du går ned, der skol dog også en del til med alle dem du skal have lavet.
Jeg er så heldig at min svigerinde laver dekorationer til os ;-)
God fornøjelse.
Majbritt

Trillemus sagde ...

Hold da op så mange flotte dekorationer du skal lave.
Det er nu så hyggeligt. Her skal der også laves kalender dekoration en af de nærmeste dage. Min mor laver altid advents dekorationen, når jeg har bestemt mig for lysenes farve og pynt farve. Det ender dog næsten altid med hvide lys og sølv pynt. Du viser vel nogle af dine dekorationer frem... ?

God weekend.

Kh Mette

Eva sagde ...

Sikke du hygger dig.

Jeg har ikke haft dekorationer siden der gik ild i en med flere bloklys i. De dannede en ildsøjle i midten. Uhyggeligt, - men der skete heldigvis ikke noget.

Hanne Rimmen sagde ...

Hold da ...
så er der gang i julestuen ;o)
Rigitg god fornøjelse. Jeg er sikker på at du får tryllet fantastiske ting og sager ud af dit store lager.
Vi får vel billeder ?
kh. Hanne

Madame sagde ...

Uha, godt der ikke skete noget alvorligt! Men det må være rigtig sjovt at lave dekorationer.

Fru Knudsen sagde ...

Du ved da hvad din week-end skal gå med. Jeg har lavet lidt dekorationer i dag, flere følger lidt tættere på jul. De der guld/sølv lys er ikke uden brandfare har jeg også erfaret.

Randi B. Jensen sagde ...

Godt du fik slukket din lanterne i tide.
Man skal godt nok lige tænke sig om, når man tænder stearinlys, også fyrfads lys, som både min mor og mormor har oplevet eksplodere.
Du har da godt nok travlt i dag, det er jo en hel dekorationsfabrik, du har igang :-)
glæder mig til at se billeder :-)

Tanja sagde ...

Sikke en masse materialer du har. Jeg er godt nok spændt på at se hvad du får lavet :)

Bettina Holst - om kunst, indretning, kreative ideer o.ma. sagde ...

Gooood nu op hvor har du mange ting...jeg får højest lavet en dekoration...hygge :-))

marion sagde ...

Hold da op der er noget at gå igang med og lækre sager du har at vælge imellem Glæder mig til at se dine færdige resultater...

Ja jeg kan godt huske, at der var noget med de sølv og guld lys, mener også min mor har prøvet noget ligende og jeg måtte love, at sådanne nogle købte jeg ikke :-)

Mine dekorationer bliver leveret imorgen af min mor, så jeg glæder mig meget til at se hvad hun har fundet på til os iår :-)

Lise Halager sagde ...

Der er da godt gang i julestuen hos dig ;o)
Uhm... kan lige frem dufte gran og julestemningen ud fra dine billeder.