onsdag den 28. november 2012

Min gamle skoleveninde


Jeg har en god gammel skoleveninde.
Vi har kendt hinanden siden vi for mange, mange år siden
startede i 1. klasse med rottehaler, nye, røde tornystre og store benovede øjne. 

Vi har fulgt hinanden i tykt og tyndt,
har kendt hinandens familier, og vore familiers traditioner.

Således havde min veninde engang fået min mors opskrift på jule-småkager, 
og disse småkager lever nu videre i hendes families juletraditioner.

Min egen mor er kommet godt op i alderen, og bager ikke længere. 

De, der kender mig, vil vide, at jeg bestemt ikke bryder mig om at bage, 
og derfor får mine forældre ikke julesmåkager herfra. 

Derfor blev jeg rigtig glad, da min veninde var så sød at tilbyde 
at bage en ekstra portion småkager til mine forældre. 
  -  ovenikøbet samme slags, som de selv bagte i 'gamle dage' :o)
Det vil gøre dem glade, og bidrage til julestemningen.

En så sød tanke ville jeg gerne påskønne, 
så da jeg kastede jeg mig ud i dekorationerne i lørdags,
 blev der lige lidt ekstra til veninden  :oD



Jeg fandt dette røde lys med mange timers brændetid.
En klump ler, noget mos og lav, noget husløg, kogler, kugler - og voila ! 

Og et kalenderlys, så hun kan holde styr på tiden ..
Kongekronen fik jeg hos Netto for et par år siden. Lyset ditto.
Igen ler, mos, kogler ..

og voila - endnu et par juledekorationer til kavalkaden  :o)
flere følger .. 


13 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Det kan man da kalde en "ven", sådan en gestus at tænke på dine forældre, det varmer!!!!

Landbohaven sagde ...

Smukke dekorationer.
Dejlig med sådan en veninde der også tænker på dine forældre.
Ha´ en god aften.

Mette G. sagde ...

Hvor sødt af din veninde, som så kan glæde sig over en smuk dekoration. Ren win/win ;-)

Eva sagde ...

Det var en sød tanke af din veninde.

Og hun er da heldig at få fine ting igen.
Specielt er jeg vild med "den kongelige":)

Ulla Røjkjær sagde ...

Dejligt med et livsalig venskab.

Lis sagde ...

Det er bare overskud, så det basker. Hvor er det dejligt med sådan en ven.

Dine dekorationer er så smukke :D

Kh. Lis

sonja sagde ...

ååhh de er fine, med på 5 lodder:)

marion sagde ...

sikke dog en dejlige veninde at have :-) og skønt at i kan glæde hinanden må være dejligt :-)

Madame sagde ...

Hvor er sødt af din veninde at tænke på dine forældre! Din juledekoration er bare så flot .-)

Aslaug sagde ...

Dejlig veninde du har og også nogle fine dekorationer du laver

Bettina Holst - om kunst, indretning, kreative ideer o.ma. sagde ...

Vild med specielt den kongelige udgave - gode langvarige venskaber kan ikke slås :-))

mona sagde ...

Det er en god ide, sådan at bytte, og hvor er det et previlegium, at have sådan et " livslangt" venskab.

Uldbegavet sagde ...

Hvor var det betænksomt af hende og sødt af dig at belønne hende med nogle af dine fine dekorationer.