onsdag den 21. november 2012

Lækker november menu


Sådan en råkold novemberdag er det godt med noget mad,
der giver varmen.
Ovnbagte rodfrugter med rosenkål, salat og fiskefrikadeller
kunne være et bud på dette.

Rodfrugterne er den gængse rodfrugte blanding fra Føtex, der er skåret i tern,
og blandet med lidt æble i tern og sødekartoffel i tern. Dertil en anelse honning og hvidløg.
ind i oven på 200 grader til den er færdig. 

Fiskefrikadellerne er af laksefars fra thorfisk, rørt med små rejer, kapers, hvidløg og dild.

Salaten er hakket rå grønkål blandet i en dressing af græsk yoghurt 2% iblandet en tsk dijon sennep, lidt balsamico og honning. Desuden tilsættes 1-2 æbler i tern og i dette tilfælde goji bær. Tranebær kunne også være en mulighed + rødløg.

Rosenkålene er tilsag noget 4% mornaysauce af den færdigkøbte fra Karoline. 

Og så - voila - en lækker novembermenu.


 Da jeg skulle skrive dette blogindlæg 
opstod der problemer med min lagerkapacitet.
Jeg kunne købe mere på min Google konto.

Men - ærligt talt - det er ikke sjovt alle de steder det konto nummer skal opgives.
Så det droppede jeg.
Var i stedet inde og slette fotos fra Picasa albummet - og så duede det igen
- for en tid.

Har I andre oplevet noget lignende med, 
at I pludselig ikke kunne uploade fotos ?


14 kommentarer:

marion sagde ...

Har ikke selv oplevet det, men kender en der oplevede det, og ved sørme ikke helt, hvad det er der sker, har også hørt om andre, hvor det bare forsvandt igen.... ville nok prøve at kontakte nogen fra google eller hvem man nu lige kan skrive til...

Lækker menu :-) tænker jeg stjæler lidt hist og pist og prøver noget af det :-)

Aslaug sagde ...

Ser lækkert ud - altid godt med lidt nye ideer

Lis sagde ...

Uhm lækker menu, den vil jeg prøve i week-enden eller på fredag.

Jeg er blevet betalende kunde hos Google :D om jeg kan lide det eller ej, så trækker de 3, 5 dollars hver d. 21. i måneden men så kan jeg lidt igen.

Jeg prøvede også det med at slette billeder men det bliver i længden træls, så idag gik mit temperament ikke længere, jeg betalte. alternativet var jo lidt lige som at amputere en del af mig selv, hvis jeg ikke kunne blogge mere.

Kh. Lis

Randi B. Jensen sagde ...

Dejligt mad du har lavet.

Jamen er der en grænse for, hvor mange billeder man må lægge ind?
Det har jeg ikke set nogen steder, men jeg har heller ikke været udsat for sådan en besked.

Louise sagde ...

Lækker menu! :)
Vi har netop talt om grønkålssalat på arbejdet :)

Eva sagde ...

Lækker november-tallerken.

Jeg har ikke haft problemer på kapaciteten, men har hørt om flere,...

Fru Knudsen sagde ...

Har ikke prøvet det, men har hørt om det. Har kun prøvet at det kan være langsommeligt at oploade

Madame sagde ...

Tak for de spændende ideer til lækker mad på en kold novemberdag! Jeg lægger mine billeder på tinypic.com og linker til - det er helt gratis.

mona sagde ...

Uhmm - DET ser lækkert ud - tak for opskriften :-)
Jeg har ikke oplevet det dér med billederne, men jeg bruger Live Writer, jeg ved ikke om det har nogen betydning. De billeder jeg bruger fylder ellers ret meget.

Uldbegavet sagde ...

Det har jeg godt nok ikke været udsat for, jeg troede der var ubegrænset plads.
November menuen ser superlækker ud.

Asli sagde ...

Du skal lige være obs på, at hvis du sletter i dit picasaalbum, så forsvinder billederne også fra bloggen. Derfor betaler jeg også for lagerplads. Det er ikke voldsomt dyrt.

diy se her hvordan sagde ...

Lækker, lækker, lækker.

Hanne Rimmen sagde ...

Lækker menu ;o)
Jeg har også netop betalt for lagerplads. 3,5 dollar hver måned. Har prøvet det med at slette. DET var en rigtig dårlig ide, da foto dermed forsvandt på bloggen ;o)
kh.

Strikkeheksen sagde ...

Uhm, det ser godt ud, Mona - jeg kikker lige en tur forbi ;-)

Jeg har endnu ikke fået advarsler, men det måtte jo komme på et tidspunkt - Blogger er ikke kun lavet for vores skyld - der skal også tjenes penge!