mandag den 26. november 2012

Dørkranse


Dørkranse blev der også bundet i weekenden.

Den øverste er til mine forældre.

Den er bundet på (ja her må I hjælpe mig) - ikke helt gran - men noget, der ligner.
Der er tilsat lav + en havtornplante, de har i haven i deres sommerhus. 
(altså ikke helt samme sort som man finder ved stranden).


Denne her var til mig selv.

Den er bundet på mos
med lav, grene med lav på, samme havtorn som den øverste, og husløg.


Husløgene ser I i nærbillede her.
Det er min far, der fremdriver dem. Og de er rigtig flotte.
Det er en sort, der ikke tåler frost.

Sjovt nok - da jeg havde taget planten ind i varmen - opdagede jeg en stor hveps,
der kravlede rundt ovenpå den. Den var kommet inde fra planten.
Jeg fik den lukket ud i kulden i en fart.


12 kommentarer:

marion sagde ...

elsker husløg ved ikke hvad der med dem, men synes bare, at de er så skønne....

Smukke kranse du har lavet... Og dejligt at de er med ting fra naturen det er nu mine farvoritter

Fru Knudsen sagde ...

oj, hvor er du da kreativ. Rigtig flotte kranse du har bundet!!!
Sov godt

Pernille sagde ...

Du har da været meget kreativ og flittig:-) det er nogle smukke kranse - så kan julen bare komme

Uldbegavet sagde ...

Sikke nogle pragtfulde kranse, jeg ved snart ikke hvilken en der er flottest.

Lis sagde ...

De er flotte begge to.
jeg tror bier og hvepse og andet kryb gemmer sig for kulden og der har nok været læ og ingen frost, så selvfølgelig blev den da aktiv, da varmen kom ind til den.

Hvor er du bare flittig og kreativ, med så meget du har nået i denne week-end, du er for sej.

Kh. Lis

Ulla Reiche sagde ...

De er rigtig flotte dine kranse. Jeg kan rigtig godt lide det naturlige. Jeg er også vild med husløg. Måske hænger det sammen med mine evner i haven. Husløgene klarer sig fint selv. Ellers havde jeg ingen.

Kh

Ulla

Madame sagde ...

Hvor er de smukke - jeg kan godt lide din idé med at bruge husløg.

mona sagde ...

Hvor er de smukke. Det ser dejligt ud med havtornen - den giver en dejlig glød her i den mørke tid.

diy se her hvordan sagde ...

Hvor er de bare flotte :)

Trillemus sagde ...

Hvor er dine kranse flotte og hvor er du dygtig til at binde dem.

Kh Mette

vidunderlige univers sagde ...

De er vild flotte Mona - KH Iben

Tanja sagde ...

Hvor er de flotte. Jeg er især vild med den til dig selv :)