lørdag den 6. oktober 2012

Opdateringer omkring Miss Beezy


For nogen tid siden skrev jeg et indlæg med tanker omkring miss Beezy,
hvor jeg også bad om (og fik) nogle gode ideer fra jer.

Tak for det. Det var rigtig fint med nogle input.

Jeg er nu nået et stykke op, men ikke langt.
Det er en langsommelig proces - dels når jeg ikke meget strikkeri
og dels tog det rigtig lang tid med bieserne.

Men nu har jeg tænkt !
og jeg har besluttet at forkorte den med ca 10 cm.

Dette fordi søsteren ikke kommer til at bruge den som kjole,
men som bluse.

Opskriftens længde er 90 cm, og ved at måle fra skulderen kan jeg se,
at den kommer et stykke ned på låret.  Hvis jeg korter 10 cm lander den under rumpen,
og det tror jeg kommer til at passe meget godt. Derved sparer jeg også en række indtagninger,
og dermed også garn ;o)  (det var problemet - jeg mangler 2 ngl. ifht opskriften)



Desuden bliver der ændringer på ærmerne. 
Min søster kommer ikke til at bruge den som spencer  eller vest,
derfor vil jeg strikke lange ærmer til hende.

Det bliver også nævnt i jeres kommentarer, at de originale ærmer nærmest kommer til at være i vejen,
og det tror jeg på, da det er en stor puf. 

Derfor vil jeg se, om jeg kan finde ud af at bibeholde bieser i bærestykket,
og så strikke lange ærmer i i stedet for de store puf ærmer.  
På den måde får hun mere glæde af den.

Jeg hører gerne jeres kommentarer og input ifht. ovenstående.  :o)
Og jeg kan også sagtens finde på at spørge til bærestykket, når jeg når dertil.
Jeg mistænker, at der kan blive udfordringer der.  Lige nu er det 'gerade' aus med striber.

På grund af alle ændringerne var jeg nødt til at tage mål på min søster.
Troede jeg kunne bilde hende ind, at  det var fordi det var svært at måle på mig selv.
Men den købte hun ikke.  'Hvad er du ved at strikke til mig ?' spurgte hun.

Til sidst vil jeg lige minde jer om min nye give-away ..
nemlig det fedeste tørklæde fra Beck Søndergaard. 
Håber I har lyst til at være med.  :o)

min hosta i efterårs modus.

8 kommentarer:

marion sagde ...

det bliver da godt nok en glad miss beezy i de glade farver :-)

glæder mig meget til at se den :-)

Louise sagde ...

Super lækre farver. Det er en god plan!

Merete sagde ...

Jeg glæder mig til at se din miss beezy færdig. Jeg synes at den er skøn som kjole, men jeg er ikke vild med pufærmerne. Derfor følger jeg lige med her

Ulla Reiche sagde ...

Jeg syntes det lyder spændende med ærmerne. Men jeg ville nu stadig ikke droppe de 10 cm af længden. Men måske jeg bliver overbevist når jeg engang ser det færdige resultat.

Kh

Ulla

Susanne sagde ...

Hejsa
Prøv at skrive til Bente Geil, jeg ved nemlig at hun har arbejdet på
nye ærmer til Miss Beezy :o) så det ku jo være at hun havde brug for en test-strikker til den del ....
Mvh
Susanne, som arbejder v. Bente

Madame sagde ...

Dejlige farver og mønster du strikker - og din hosta er rigtig flot i efterårsmodus!

vidunderlige univers sagde ...

Hvor er det fed farver du bruger - ja din søster kender dig vist for godt ha ha, men hun er en heldig en..hi hi

Kommer for sjældent på bloggen - må da lige tjekke den give away ud..
Go søndag
KH Iben

Fru Knudsen sagde ...

Flotte farver, snu søster, og mange forandringer ift opskrift, men du er jo kreativ, så den klarer du er jeg sikker på. Jeg har selvfølgelig meldt mig under fanerne til give-away