mandag den 15. oktober 2012

Mit yndlingssted i London


Vel hjemvendt kommer der lige et tilbageblik på turen til London.

Et af mine absolutte yndlingssteder er Covent Garden.
De har et glimrende kunsthåndværkermarked, og lige ved siden af 
er der markedshaller med mere traditionelt marked - også spændende.

Jeg faldt bl.a. for disse håndlavede sæber. De er bare super lækre.
Og i hvert fald dekorative. 


Der er masser af cafeer og stemning - og lommetyve !
så pas på, hvis I bevæger jer derhen. Vi var heldige ikke at blive udsat for noget,
(vil jeg lige skynde mig at tilføje).

Lommetyvenes mekka er når folk stimler sammen for at se gadeteater,
og det er der rigtig meget af. Vi undrede os over, hvordan manden nedenfor tilsyneladende
kunne svæve i luften ..

Der var masser af andre gøglere og gademusikanter
- alle værd at bruge lidt tid på. 


Og de professionelle kunstnere er der også
nemlig folk fra operaen, der giver små forestillinger i markedsområdet.
De står som regel i den af forsænkningerne, der vender ud mod operaen.
Forleden var det disse 3 klassiske musikere, der optrådte,
og andre gange har operasangere givet smagsprøver på deres kunnen. 
Bestemt en stor oplevelse.



9 kommentarer:

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Total NYDELSE for mig at gense Covent Garden. Kunne næsten høre de der skønne arier der bliver sunget af amatørere, mens sæbeduften breder sig til min næse.
TAK Mona for nydelsen og glæden ved at minder dukkede op ved hjælp af dine indlæg fra London!
Ps. Har noteret mig din musical oplevelse, måske jeg kunne være heldig at komme afsted igen.....;-)

:-) Dorthe

Trillemus sagde ...

Det ser ud som om I har haft en dejlig tur.De sæber ser flotte ud. Desværre har jeg en tur til London tilgode. Alle taler om de billige flybilletter. Jeg synes bare aldrig, at jeg kan finde dem når jeg har fri. Du har måske også en god ide til overnatning til rimelig pris.

Kh Mette

Tanja sagde ...

Covent Garden er så hyggeligt. Jeg kunne godt tænke mig endnu en tur dertil :)

Hanne Rimmen sagde ...

Det er nemlig et ganske herligt sted for alle os der er til tant og fjas ;o)
Glæder mig til at høre mere fra jeres tur. Det ser ud til at selv vejret har været med jer.
kh. Hanne

marion sagde ...

Lyder som en skøn og oplevelsesrig tur :-) dejligt med en masse nye oplevelser...
tænker købte du slet ikke garn med hjem :-)

Madame sagde ...

Jeg savner London, når du fortæller - det er en spændende by fyldt med fristelser, og sæberne ser vel nok lækre ud! Og som Dorthe skriver, er det total nydelse at gense Covent Garden.

Vibekes lille ullne sagde ...

Det virker som dere har hatt en flott Londontur! Takk for fine tips som jeg lagrer for en fremtidig Londontur. :)

Karin Grøn sagde ...

Det ser spændende ud. Jeg ville også gerne være foran Covent Garden, for jeg har engang spillet med i My Faiur Lady og den foregår nemlig foran Covent Garden,så det kunne være lidt sjovt.
Håber du er ved at være landet-- vi har jo en halv aftale i denne uge, hvis du stadig har lyst. Vejret skulle blive nogenlunde sidst på ugen, som giv et praj på min mail eller mobil hvis du foraat har lyst at mødes. Jeg har høstet en del staudefrøtil dig, hvis du har lydt.

sannepkunst sagde ...

Suuuk... Savner London boede der mine yngre år(0: