mandag den 22. oktober 2012

Lett Lopi og rådyr




Det kan være en fordel at kende hesteinteresserede folk.
Især hvis det drejer sig om nogen, der har hest på Island.
Det har en af mine kollegaer.
Fornylig var de til den årlige hesteindsamling,
hvor de skulle hente hestene ned fra fjeldet.

Og så fik jeg lige bud med fra den lokale Brugs : Lett Lopi.
Selv om der er dømt garnembarko, synes jeg ikke lige jeg kunne lade denne lejlighed
gå fra mig.  170 kr for hele herligheden - det kunne jeg ikke sige nej til.

Nu er det så spændende hvad der skal strikkes af garnet.
Nogen ideer ? 




Igår på min gåtur, havde jeg en meget sjov oplevelse.
Inde på en mark stod 4 rådyr og kiggede på mig.
Og de stod der tilstrækkelig længe til at jeg kunne fiske telefonen frem
og fotografere dem.
Ganske vist på afstand og med zoom - men alligevel.

Der er åbenbart rigtig mange rådyr i år 
(hvilket mine roser også vidner om)


8 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

Sidste år var jeg på Island og købte Lett-Lopi hos Arlafoss (fabriksudsalg) Strikket af det og trevlet op igen, det var ikke garnets skyld, men opskriften det var galt med

vidunderlige univers sagde ...

Sikke lækre garner - ja faktisk tænker jeg på en cardigan med stor hulmønster - den kan laves i rund mønster - har set en model i familie journalen engang - den kom jeg faktisk lige til at tænke på da jeg så dit foto med garnet:0)
Spændende hvad du finder på..
KH Iben

Mette G. sagde ...

Nej - sådan et tilbud kan man da absolut ikke gå glip af! God fornøjelse med det :-)

Lis sagde ...

Lækkert tilbud du fik i hus.

Du kan hækle et slumre tæppe i sort.

Kh. Lis

marion sagde ...

igen har du gjort et lækkert garnkøb :-) spændende hvad du finder på at strikke af det...

Lea sagde ...

Lækkert med sådan en portion Lett-Lopi!

Jeg ser en islandsk/norsk-agtig sweater for mig med skønne mønsterfarver på mørk bund.

Madame sagde ...

Dit garn ser meget lækkert ud! Jeg glæder mig til at se, hvad du strikker.
Her ser vi også en del rådyr - de kommer helt hen til huset og spiser af fuglefoderet.

Vibekes lille ullne sagde ...

Et sånn tilbud må man bare ta i mot! :) Det kan jo bli en trøye eller cardigan med mønster i de forskjellige farger du har kjøpt?

Så morsomt med rådyr på turen. Her har vi innimellom hatt rådyr i hagen, men i år har vi ikke sett noen.