lørdag den 27. oktober 2012

Kreativ Striks julenummer


Lad mig sige det straks : jeg er ikke begejstret.
Faktisk nærmere temmelig skuffet.

Og de, der også abonnerer på Strikkemagasinet 
må i særdeleshed være skuffede - de 2 blade er nemlig ens.
(Det kan da vist opfattes som at snyde folk). 

Men hvorfor er jeg - der kun abonnerer på den ene blad - så så skuffet ?


Forklaringen får I her: 

bladet er fyldt med hæklet, strikket og syet julepynt.
Julepynt i lange baner. Det må selvfølgelig påregnes i et julenummer -
det er kun omfanget jeg anfægter. At nærmest kun er det, bladet indeholder.

Ikke noget jeg får glæde af, idet jeg kan se af mit program, at jeg ikke kommer til at nå at tilbringe lange mørke decembereftermiddage med at fremstille julepynt. 

Men det er der selvfølgelig nok andre, der gør. 
Og for dem vil Kreativ Striks julenummer nok kunne rumme en del inspiration.

For mig, derimod, ville nogle ideer til hurtige, hjemmelavede julegaver have været et hit.
Hvis de kan strikkes (til nød hækles) vel at mærke.
(ok - der var da opskriften på en hæklet mobil-taske - og også grydelapper + thevarmer)
 De mange syopskrifter synes jeg ikke helt hører hjemme i et strikkemagasin.

Jeg tænker det er mange penge at bruge (80 kr i løssalg)
for et blad, der i den grad rammer ved siden af.

Ser man på årsabonementet, er det 25% af den samlede omkostning,
der blev fyret i nakken af dette julemagasin. 
Samlet, hen over året, er der 2 af numrene, jeg har været glad for.
Men dem har jeg også været rigtig glad for.

Alligevel kan det nu godt være, jeg overvejer om jeg skal fortsætte abonnementet.


Skal der siges noget positivt om dette nummer, 
så er det, at 2 gode blogvenner dukkede op inde i bladet.

Det er fint, at Kreativ Strik henviser til forskellige kreative bloggere til inspiration for os alle.

Og igen: Der er mange fine ting man kan lave i dette nummer af Kreativ Strik
- og dobbelt så mange af samme slags hvis man også køber Strikkemagasinet

Mit behov for strikkeinspiration ramte de desværre ikke. 
Hvad siger I andre ? 
I er velkomne til at komme med indspark - både begejstrede og mindre begejstrede ..



16 kommentarer:

Merete sagde ...

Jeg kan kun give dig ret. Jeg har lige fået strikke magasinet og er også skuffet. Jeg tænkte det er ikke et symagasin som jeg anb. På. Så jeg har idag opsagt mit abn. Også på kreativstrik. For det er ikke i orden at de 2 blade er ens.

Fru Knudsen sagde ...

Jeg havde ellers tænkt mig at tegne abonnement, det vil jeg da overveje en ekstra gang

Mette G. sagde ...

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv. Mest skuffet er jeg nok over manglende strikkeopskrifter. Kreativ strik? Det kan man da vist ikke påstå, at der er meget af i dette nummer :-(

Anonym sagde ...

Hej Monaelisabeth. Jeg har selv modtaget Strikkemagasine, og er vældig skuffet. Jeg har dog tjekket Alt om Håndarbejdes hjemmeside. Det viser sig at det er fælles julenummer - altså både Kreativ Strik, Strikkemagasinet og Symagasinet. Det er altså et nummer der kommer udover de 12 eller 4 som er indeholdt i abonnementet. Derfor!!
Alligevel vil jeg give dig ret i, at som julenummer er det ikke særlig spændende.
Hilsen Birgitte Clausen

ettej sagde ...

Kan kun give dig ret. Jeg er også lidt skuffet over julenummeret.
Jeg overvejer også at opsige mit abonnement. Synes bladet er lidt for dyrt i forhold til hvad der inspirerer mig. Det intresserer mig bla ikke at få opskrifter med baby-, børne-, dukke- og bamsetøj.
Det er jo så både billiger og knap så ærgerligt bare at købe bladet en gang i mellem i løssalg!

Ulla Reiche sagde ...

Jeg er også skuffet. Ville de lave noget fælles kunne de have vedlagt det som et tillæg eller kald det for en julegave til kunderne. Jeg vil opsige mit abb. Man kan altid se bladene på bib. Og så købe dem i løssalg, hvis der skulle være noget som frister. 2 x 80 kr er jo tros alt billiger i længden.

Kh

Ulla

marion sagde ...

jeg ville også have været skuffet hvis det var mig, jeg har abbonneret på det der hed ingelises strikkemagasin, men i forhold til hvor meget jeg fik ud af det så var det simpelthen for dyrt, så jeg går ned og bladre lidt i dem og hvis jeg finder noget spændende så køber jeg bladet og ellers kommer det pænt tilbage på hylden igen....

Ulla Røjkjær sagde ...

Jeg har lige tegnet abonnement, eller lige og lige. Det er efterhånden næsten 2 måneder siden og jeg troede egentlig jeg var glemt, men pludselig kom julenummeret ( med girokort for 3 blade) ind i min postkasse.
Jeg fik mig en lang næse. Min første tanke var at det burde være et reklameblad for Panduro Hobby og ikke et strikkeblad! Øv.

Louise sagde ...

Tak for advarslen! Det var da godt nok skuffende, øv.

Trillemus sagde ...

Jeg er også meget skuffet. Jeg abbonnere på Burda style og Sy magasinet. Også disse to blade er ens...
Jeg ringer til redaktionen på mandag for jeg vil ikke betale for to ens blade. Iøvrigt vil jeg overveje om jeg vil forsætte med at modtage dem.

Kh Mette

vidunderlige univers sagde ...

Ja sikke en skuffelse - det må da være et uheld. håber da i får nogle nye blade , en undskyldning og måske pengene tilbage.;0)
KH Iben

Lis sagde ...

Jeg hører også til blandt de skuffede. Det eneste jeg var lidt imponeret af var de tre vise mænd, men dem har jeg jo lavet op til flere gange. såååå siger som du: Hvor er inspirationen til de lange vinter aftner henne ?
Vi har jo også de samme venner Karen Klarbæk er jo også en af dem, så jeg har tre ud af fire, så inspiration til nye blogge at følge er også lille.

Bare mit lille pust herfra.

Kh. Lis

Uldbegavet sagde ...

Du har ret, magasinet er en skuffelse. I det hele taget mangler vi ordentlige strikkemagasiner i Danmark. Når man ser hvor mange gode blade andre lande producerer, er det beskæmmende, at vores udvalg er så ringe og også dyrt. At 2 af dem ovenikøbet er ens er virkelig for dårligt.

Strikkeglæde sagde ...

Jeg er også en af de skuffede, som holder begge blade. Hos mig skrev en at hun i Fredericia havde fået at vide, at et enkelt i forskel skulle være forklaringen på at man modtager 2 ens blade, ellers vilel det være sorteret fra.Jeg tjekkede min adresse allerede for et stykke tid siden og den holder slet ikke for mig. Mit navn og adresse er stavet fuldstændigt ens - selv samme stavefejl i mit navn.

I første omgang synes jeg også det var i orden at få det ene blad refunderet og det vil jeg også acceptere, MEN jeg synes egentlig ikke det er i orden når Kreativ strik på hjemmesiden lover: "Hvert blad indeholder 25-35 eksklusivt designede modeller og opskrifter, der kan klæde hele familien på". Strikkemagasin lover på hjememsiden: " Hvert blad indeholder ca. 20 designs på smart strik til hele familien samt inspiration til boligen".

Var der en forklaring på hvorfor de havde lavet det samme indhold i alle bladene?

Jeg mener absolut ikke man har gjort noget for at informere noget om de ens blade,eller ekstra temanummer. Tværtimod - forsiderne er ligepræcis forskellige. I de foregående blades reklamer for næste nr. fremgår det heller - tværtimod så er der kun en ting, som går igen (det var jeg faktisk lidt forarget over).

Hvis man ville kommunikere at man har et temanummer eller nu, at man har lavet en "fejl" kunne man bruge hjemmesiden. Det gør man ikke! Kan det kaldes god kommunikation?

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Hej Mona

Jeg har også modtaget Alt om Håndarbejdes Julemagasin, og tænk, jeg synes det er så fint. Det er lidt af hvert, strik, syning, hækling, hobby, dejlige billeder og et let og overskueligt udtryk. Men måske er jeg også så glad for det, fordi jeg har designet og produceret nogle af tingene. Faktisk har jeg lavet de ting som du viser på de første 3 billeder i dit indlæg, kræmmerhuset, kuglerne og adventskransen.
Jeg kan godt se problemet i at dem som abonnerer på flere af bladene, har modtaget flere Julemagasiner, bare med forskellige forsider. Men det ved jeg også er en stor fejl, som redaktionen er opmærksom på.
Desuden er det også første nummer, og jeg ved at redaktionen ligeledes gerne vil høre jeres, læsernes mening, for at kunne gøre det endnu bedre til næste år.
Så hvis du/man har nogen ideer, så ved jag at man kan skrive til info@jacobsen-publications.dk

kh. Stine

hæklemor sagde ...

Har modtaget strikkemagasinet, som kun har meget få strikkeopskrifter. Meget skuffende når det er et strikke magasin man køber og ikke et kreativ- eller symagasin.