tirsdag den 9. oktober 2012

De sidste blomster i haven


Nu kan man godt mærke,
vi er ved at være langt henne på året.
De førhen så flotte petuniaer ligner kun en skygge af sig selv,
og snart skal hængepotterne tømmes.


Solsikkerne har lige en renæssance - de har ikke været så mangfoldige i år,
men et par sensommerbuketter er det da blevet til,

og så er der den her underlige selvsåede ting,
som er vældig flot.

Jeg tror, det var en, jeg havde i en krukke sidste år eller forrige år,
og nu har den sået sig selv i kanten af min terrasse.

Er der mon nogle af jer , der kender den ?
og kan man samle frø derfra ?

Jeg må se om jeg når i haven og får gjort div. ting i efterårsferien.
Der er flere ting, der skal reddes indendøre, potter der skal tømmes, frø der skal tages fra, 
stauder der skal deles, etc.  


6 kommentarer:

Madame sagde ...

Du har stadig smukke blomster i haven. Her har vi kun en krukke med crysanthemum.

Fru Knudsen sagde ...

Efterår er havetid, bare nu vejret arter sig

ettej sagde ...

Den der selvsåede plante har jeg selv i haven. Fik, for år tilbage, frø fra en veninde.
Kan desværre ikke huske hvad den hedder. Men her hos mig er den ihvertfald god til at formere sig med frøene! :-)

marion sagde ...

smukke blomster du stadig har i haven..... har ikke selv blomster i selve haven men det kommer der nok engang når lysten dukker frem til den slags :-)

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Herligt at der er lidt blomster tilbage endnu - den pink lyst mig kraftigt i møde!

:-) Dorthe

Fru Olsen sagde ...

Planten kender jeg ikke, men fin ser den ud. Det er på sin vis hyggeligt at gøre vinterklar i haven.