onsdag den 24. oktober 2012

Åh nej - På'en igen.


Lige siden London har jeg strikket som en gal på denne  kauni cardigan .
Nogle af jer husker måske, at jeg fik 2 nøgler Kauni garn af en kollega ?
og nu har jeg så kastet mig ud i Ruths gratis opskrift.

Jeg er under tidspres. Trøjen skulle nemlig gerne være klar til opklipning,
når jeg i næste weekend rammer Sverige. Her jeg ved der står en symaskine. 
Mizz Beezy ligger utålmodigt og venter, og det samme gør en cardigan til min mor,
som gerne skulle være en julegave fra min far (der købte garnet på uldstuen).
deadlines, deadlines, deadlines.


Men skønt hovedet fuldt af snot og andre forstyrrelser,
skred det alligevel planmæssigt frem i løbet af ugen.
De mange mønsterskift forsinker -så det er var ikke super speedy - men alligevel.

Hu-hej hvor det gik. 
Der blev slået ekstra opklipningsmasker op til ærmegab, og så videre derudaf.


Der var lidt garnknas undervejs - for de forskudte nøgler 
havde alligevel held til at ramme de samme farvetoner, så det blev svært at skelne.
Så måtte jeg lige bryde garnet, og lave lidt magiske nøgler, så farverne mixede bedre.
Men alligevel med bratte farveskift til resultat.

Da jeg så troede jeg var nået til halsen, opdagede jeg den. Fejlen !
Jeg havde ikke fået sat 12 masker på hjælpetråd, da jeg slog op til ærmerne.
Opskriftens skyld ? næppe. 
Vist endnu en af mine små opmærksomheds-trænings-øvelser .. 
som jeg bør holde mig for øje.

For det er da for træls at trævle flere dages arbejde op igen.
Især når tiden ånder en i nakken. 

Nu må jeg videre med strikkeriet - har pludselig fået travlt.


16 kommentarer:

Vibekes lille ullne sagde ...

Den blir utrolig flott! Men, hvilket stress du har med å få den ferdig. Typisk at det blir feil når man har det som travlest. Lykke til med ferdigstrikking og klipping! :)

Lis sagde ...

Den er flot, ærgerligt at du ikke opdagede forglemmelsen noget før.

Den bliver rigtig fin, sådan pangfarver er skønne. God arbejdslyst, og ups det er jo snart week-end, håber du når det.

Kh. Lis

marion sagde ...

det ser skide godt ud, men skod når det sker kender det kun alt for godt :-)

Tanja sagde ...

Øv, hvor træls. Jeg kan ikke lade være med at ærgr mig når jeg laver sådan en fejl.
Fantastisk flot arbejde :)

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor ærgerligt, men desværre typisk at den slag sker, når tidspresset er størst.
Kan vi ikke bare aftale, at vi gør det søndag, så har du er par dage her til at strikke i også ;o)

Annelise sagde ...

Den bliver bare så flot den trøje og det der med at trævle op det kender jeg så godt. Ja, træls er det, men når resultatet bliver godt så glemmer man det.

Lea sagde ...

Den bliver flot, din Kaunitrøje - og er helt sikkert det hele værd selvom du må trævle op!

Jeg har jo også et lille problem med opmærksomheden når jeg strikker mønster/flerfarvestrik og glemmer at tage den rigtige farve...... Ja, ja, hvor der handles der spildes......eller noget.....

Eva sagde ...

Åh nej da. Din stakkel.
Men hvor er du flittig! Og den bliver flot.

annettes kreativiteter sagde ...

Den trøjebliverjo fantastiskflot. Om du når det hele ? Jeg tror det, for det lade til at du kan det du vil ! Mange søde strikkehilsener fra mig.

Madame sagde ...

Hvor bliver den flot - fantastisk! Rigtig god bedring med forkølelsen.

sonja sagde ...

er det en opskrift hun har på sin blog, må du meget gerne henvise mig til den:)

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Hvor bliver den flot den trøje.
Jeg tror lige at jeg hænger på som læser her ved dig - det er da en meget inspirerende blog du har.

Fru Knudsen sagde ...

Pas nu på ikke at blive stresset, den bliver forøvrigt flot, er det en Ruth Sørensen design? Mon der på et tidspunkt kommer en workshop for "rigtig læsnings af opskrift", det er vi vist mange som ville ønske. Nå, man må håbe at man lærer af sine erfaringer træls er det med optrevling!!

vidunderlige univers sagde ...

wauw nogle flotte farver - hvor giver den smil på læben - SÅ skønt.
ja på den igen - det er jo det der kan ske:0)
KH Iben

Merete sagde ...

Det er så surt at skulle trævle op, men det bliver en ritig flot trøje, som du sikkert vil glæde dig over i mange år.

Susan sagde ...

Jeg har også strikket den bluse. Uden ekstra masker til ærmer. Det gik fint alligevel :-) Det kunne man ikke se, da den var færdig.