onsdag den 26. september 2012

Vegetarisk vellyst


På min arbejdsplads er der en tradition for at give fødselsdagsgave.
Sidste år fik jeg en fin broche fra Birthe Sahl, som I kan se her under,

og i år var kollegaernes valg faldet på denne skønne vegetarkogebog
'Vegetarisk Vellyst', som jeg ikke kendte i forvejen.

Den er simpelthen et eldorado i lækre vegetariske retter,
og kan varmt anbefales.
Både til vegetarer - og til kødspisere, der også gerne vil have grøntsager.

Jeg er rigtig glad for den.
Den faldt på et tørt sted - for jeg var begyndt at løbe lidt tør
 for inspiration i madlavningen.
Indianerne (som jeg lovede et indlæg om) kommer senere..




5 kommentarer:

Trillemus sagde ...

Sikke da en dejlig tradition med en lille gave. Jeg har set bogen før, men jeg har den ikke selv. Måske det var en ide til et julegaveønske. Du kan jo fortælle lidt om den, når du har prøvet nogle af opskrifterne :-)

Kh Mette

Berit sagde ...

Har netop haft besøg af en udvekslingsstudent, som er vegetar, så jeg har også været kreativ med lækre grøntsagsretter. Din bog kunne jeg godt lige have brugt ;-)

Skønt med en gave fra kollegerne, der er fyldt med god indpiration.

Lea sagde ...

Det er altid skønt med ny inspiration til maden - bogen, du fik, har jeg ikke....endnu skulle jeg måske sige, for den kan meget vel tænkes at at ryge i indkøbskurven næste gang jeg kommer til byen!

Jeg har været vegetar for mange år siden - laver en sjælden gang imellem stadig en vegetarret, men mine børn er opvokset med kød og kan ikke forestille sig ret mange middage uden...... Måske en ny bog kan bringe nye vaner ind omkring madlavningen!

Eva sagde ...

Hende Tina Scheftelowitz er utroligt god til kogebøger, - jeg elsker mine stribede salatbøger. Så måske skulle man kigge efter denne også....

Fru Knudsen sagde ...

Stort tillykke. Nu er vi så nået til sidst i september, ha, ha
Er datoen 25. eller 26.? Er det den 25 vil jeg kunne huske det for da har min søn fødselsdag.