onsdag den 19. september 2012

Tanker om Miss Beezy


Så er Miss Beezy kommet på pindende.
Det er en julegave til min søster, og der er strikket ca 3 cm siden weekenden.
Jeg kan godt se, at projektet bliver noget ambitiøst, hvis både den - og andre ting - 
skal være færdige inden jul.

Og så er det et lille, men ikke uvæsentligt, problem.

Søsteren skal have en xl, og jeg har kun garn til en small.

What to do ?  
1. jeg kan købe mere garn ..
2. eller jeg kan vælge at ændre i opskriften.

Jeg vælger det sidste. 

Min søster går helst ikke i kjole til hverdag,
 så jeg laver en forkortet udgave, hvormed den bliver til en tunika.

Det drøjer da på garnet. 

Jeg kunne også finde på at ændre lidt på de store ærmer.
De beaser er noget, der vist godt kan ende med at tage pippet fra mig, tror jeg.

Ærmerne er, så vidt jeg kan se, fyldte med dem. 
Måske tynder jeg lidt, og får det til at passe. 
Og måske skal ærmerne ændres helt ? eller fjernes ? 
så det bare bliver en spencer med brede stropper )? 

Det er jo også lige et spørgsmål om, hvad hun får mest glæde af. ?
Det kunne jo også være lange ærmer, så hun ikke skal bruge bluse indenunder om vinteren.

Er der nogen, der har nogle bud/erfaringer med miss Beezy ? 
Mine farver er den blågrønne på billedet, samt en lys æblegrøn. 
Man har vel sin 'kunstneriske' frihed - også når man strikker færdige modeller ;o)

I kommer nok til at høre lidt nærmere, for det er mit næste projekt.
Der kommer nok lige til at gå en uges tid, inden jeg starter et parallel projekt. 


9 kommentarer:

Ulla Reiche sagde ...

Jeg er selv vild med modellen og har kigget mange gange, men de der bisser ville drive mig til vanvid. Kunne du måske lave den nederste del i perlestrik i stedet for bisser. Det ville give noget garn. Mht at forkorte den tror jeg du skal være varsom, den er ikke lang i forvejen. Mht ærmerne så er jeg spændt på dit forslag. For her kan man jo ikke bare lige lave perlestrik...... Så kommer der til at mangle pinde til forstykket...... Rigtig god fornøjelse.

Kh
Ulla

marion sagde ...

Har en veninde som har strikket den hun var også ved at dø over de bieser men resultatet er skide flot kan spørge hende hvor meget hendes vejer ialt så kan du lige få en ide om der går så meget garn til men fed julegave ;-)

Louise sagde ...

Bieserne trækker tænder ud. Især dem foroven, med de er hele arbejdet værd!! Virkelig.
Jeg vil råde dig til at lave den uden ærmer. Det har en af mine veninder gjort, og den er rigtig flot.
Jeg har strikket med ærmer, og de er faktisk sådan lidt i vejen :)
Skriv, hvis du har brug for flere råd.

Eva sagde ...

Hvor er det spændende....., hvad mon det ender med?

Fru Knudsen sagde ...

Jeg har ikke noget bud på hvordan, og hvorledes, Modellen og farven er super, og din strikke-/kreativetid bliver da besat, god arbejdslyst

Hanne Rimmen sagde ...

Den bliver helt sikkert meget smuk i de farver og tror faktisk at din søster vil får mere glæde at en tunika, hvis hun er buksepige.
God strikkelyst ;o)

strikkeentusiasten sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
strikkeentusiasten sagde ...

Hej Mona

Mht. Miss Beezy ville jeg helt sikker lave om på ærmerne de er meget " puf " måske et 3/4 eller langt ærme i glatstrik ( evt kontrastfarve ) længden ville jeg nok bevare da selve modellen jo har en facon som måske ikke gør sig så godt til tunika

Og nu til Strandskade blusen både din og Hannes eksemplarer er helt forrygende ....simpelthen bare skønne kan godt forstå begejstringen, og jeg kan også godt mærke at jeg nok bliver nødt til.........Åhh den to- dó liste er efterhånden flere kilometer.....

Jane

vidunderlige univers sagde ...

Hej Mona..

Griner lidt når jeg læser det du skriver i indlægget - du behøver heller ik bare holde dig til opskriften - næe du ændrer da osse bar lidt her og der - hvilket gør det du laver til dit eget - synes det er perfekt. Og når jeg griner er det kærlig ment - fordi jeg netop selv gør det samme.. Kom ikke og sig at vi ikke er til spontan forandring ha ha..
Glæder mig til at se den søster gave der;0)
Tak for dine fif mht København:0)
KH iben