søndag den 16. september 2012

Når tanken er hurtigere end handlingen


Kender I det når tanken er hurtigere end handlingen ?

Troede igår, at jeg da snildt skulle kunne nå at lave den 'smule' mønsterbort fredag aften,
incl. montering osv., så trøjen kunne rulle i vaskemaskinen lørdag morgen.
Havde nok lige overset, at det er en anelse langsommere at jonglere med 4 farver,
frem for bare at strikke ligeud i glat. ;o)

Foreløbig har jeg også brugt hele lørdagen på projektet.
Lige nu, (10 min over midnat), hæfter jeg ender og monterer.
Den SKAL være færdig inden jeg går i seng.
Der skulle jo også lige startes 2 andre projekter op her i weekenden. 
(+ alt det løse).

 Jeg har strikket rib kanten i halsen 2 cm tykkere end i modellen,
ellers ville den blive for åben - efter min smag. 
Men jeg kan altid tage et par cm af, hvis den virker for tung. 

I morgen er den helt færdig - og det er den anden også.
tjek ! (færdige fotos følger)



11 kommentarer:

annettes kreativiteter sagde ...

Glæder mig til at se når den ligger færdig på din blog. Ville lige se den inden jeg gik i seng. Mange søde strikke hilsener til dig. annetteskreativiteter.blogspot.com

Eva sagde ...

Det kan godt være, det tager lang tid, men det tegner sørme da også til at blive flot!

strikkeentusiasten sagde ...

Ihh ja hvor jeg kender......hvor jeg misunder dig altså på den gode måde tænk at eje den skønne skønne strandskade sweater .

Glæder mig til at se den på

Kh Jane

Fru Knudsen sagde ...

Så ihærdig du er, og sikke meget du når, bliver helt forpustet. Får vi strandskaden at se med indhold?

marion sagde ...

Ja nogen gange tager tingene bare mere tid end man lige troede og det mønsterstrik tager altså sin tid :-)
Glæder mig til at se den færdig

laj sagde ...

det er da også noget af en bort du der har lavet VILD flot Det var arbejdet værd

GitteBlinkilde sagde ...

Ih hvor du er dygtig med dine strikkepinde - det bliver da en vidunderlig sweaters :-)

Hanne Rimmen sagde ...

Den ser godt ud "vores" trøje ;o)
og ja, det er et større arbejde end man lige tror, at strikke det bærestykke med fire farver, meeen SÅ flot ;o)

Strikkefuglen sagde ...

Hvor jeg glæder mig til, at se trøjen færdig ;-)
Kender det godt, tror ikke at det tager så lang tid men det gør det bare.

Lea sagde ...

Ja, mine tanker er altid meget hurtigere end mine handlinger :-) I tankerne strikker jeg jo et par kjoler om ugen :-)

Opskriften på Karla af Ellen Holm har jeg købt ved den lokale garnpusher, men prøv evt. ved Garn-garagen.dk.

vidunderlige univers sagde ...

den bliver da super fed - men sikke et arbejde.. beundrer dig for at du kan:0) den solsikke længere nede er det egen avl? Hvor er den smuk:0)
KH Iben