mandag den 3. september 2012

Limfjordsstemninger fra Louns


Her forleden skulle jeg til fødselsdag hos en gammel kollega,
og i den anledning måtte jeg lige ned i de gamle fotos.
Dagen og de fælles oplevelser skulle lige mindes.

Noget af det, der blev trukket frem, var en udflugt vi havde til Louns ved Hvalpsund i Vesthimmerland.
Ikke lige der, man kommer forbi hver dag. Men det er så absolut turen værd.








Vi var yderst heldige med vejret. Det var en dejlig sommerdag,
og der var medbragt madkurv og lagt op til gåtur.
For vi skulle nemlig ud at se på orkideer.

Det daværende Nordjyllands Amt passede området, 
hvor der findes fredet gøgeurt.
Vi var så heldige at have en kollega, der var meget velbevandret i floraen,
og hun introducerede os andre novicer i alt hvad der var værd at vide 
om hvad der voksede på stedet. 
Vores daværende chef vidste en masse om fuglestemmer,
så vi lærte en masse den dag.


Området er virkelig idyllisk. 
I baggrunden kan I se den lille færge mellem Hvalpsund og øen Mors,
og ikke langt derfra ligger herregården Hessel.

En på mange måder mindeværdig dag.
Året efter blev vi på min daværende arbejdsplads kommunesammenlagt,
og nu er vi spredte for alle vinde på forskellige arbejdspladser.

Men vi mødes ca. 4 gange om året, og foretager os mange sjove ting.
Kunstudstillinger, gåture, besøg i kreative værksteder, etc. 
Nu rundede en af os så et skarpt hjørne, hvilket gav anledning til at finde billederne frem.

gøgeurt

7 kommentarer:

Mette G. sagde ...

Skønt, skønt område som på det nærmeste ligger i min baghave :-)

Hanne Rimmen sagde ...

HVor ser det hyggeligt ud ;o)

Eva sagde ...

Det ser så fint ud. Ja, der gik jo da en del tabt ved al denne sammenlægning af arbejdspladser, - også noget personligt. Men det er flot, at I stadig kan samles.

Fru Knudsen sagde ...

Gamle billeder er rigtig gode til at bringe minder på banen

Elisa With Nielsen sagde ...

Hvor ser der dejligt ud. Gode billeder.
Du er velkommen til, at kigge forbi min blog, hvor jeg i øjeblikket har gang i 4 give-aways, bla. en fra Tante Grøn.

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Det ser ud til at have været en fantastisk tur

Stine:)

Fru Olsen sagde ...

Nu prøver jeg at bruge en ny browser, så ser vi om mine kommentarer kommer frem...

Hvor er det dejligt med de bloggere som viser billeder fra det ganske land - jeg "kommer langt omkring" og lærer nye steder at kende hver dag :)

Jeg vil glæde mig til posten ankommer - men det VAR jo altså ikke svært at gætte;-) Min datter HAR været i Salling...

Har du forøvrigt overvejet, at sløjfe brugen af kode, når vi kommenterer? Det tager tid og er lidt irriterende, når der er mange blogge man gerne vl kommentere på. Jeg har ikke selv en kode, og oplever ikke gener ved det.