mandag den 10. september 2012

Lidt mere mannequin


For ganske vist er det længe siden model 'Hunter'
fra Kim Hargreaves 'Summer Tweed Collection' blev færdig,
men I har jo ikke set den med indhold !


 Det er en ok lækker garn fra garnudsalg.dk
desværre fik jeg ikke skrevet kvaliteten ned. 
Men en slags uldgarn må det være, iblandet noget andet lækkert.


 Og den er dejlig lun til disse sensommerdage / kølige efterårsdage. 

Jeg har en rest af den til overs - måske skulle jeg finde på
at blande den med den røde jeg strikker i lige nu ?
ganske vist er det ikke samme type garn - men mon det gør noget ?

Nej, det må jeg vist lige tænke grundigt igennem først.
Inden det bliver aktuelt, er der masser af planer jeg går løs på lige om lidt
når de 2 jeg har gang i nu, er færdige lige om lidt. 
solsikker, som sneglene nådigt lod stå

11 kommentarer:

Lea sagde ...

Skøn, skøn bluse!

Nu må jeg altså snart se at få anskaffet nogle af Kim Hargreaves bøger.....dejlige modeller hun laver!

Ulla Reiche sagde ...

Jeg skal love for at der kommer noget af dine pinde.

Dejlig bluse du har fået lavet dig.

Og tak for bogen.

Kh

Ulla

strikkeentusiasten sagde ...

Flot model, også jeg må have gang i det at strikke efter engelske opskrifter Kim Hargreaves modeller er så lækre.

Kh Jane

Helle sagde ...

Sikke da en fin model - den kunne jeg da vildt godt tænke mig at lave.
Mon de har bogen på biblioteket??

ettej sagde ...

Flot bluse og farve.

Jeg er selv ved at strikke Hunter i en lysgrøn uldgarn. Men opskriften er jo på engelsk, så jeg hat taget ud til ærmegab som jeg TROEDE der stod og ikke som der stod.
Den bliver nok lidt anderledes i ærmerne, men skidt pyt!

Der er mange skønne modeller i det hæfte.

monaelisabeth sagde ...

hej Helle - jeg vil tro du kan låne den på biblio - men jeg ved det ikke. Jeg købte hæftet hos Sommerfuglen tidligere på sommeren.
hilsen Mona

Stine Hoelgaard Johansen sagde ...

Den ser skøn ud, enkel og brugbar din nye model

Stine:)

Strikkefuglen sagde ...

Smuk bluse som klæder dig fantastisk :-) den bliver lækker til på de kolde dage.
Godt sneglene ikke spiste de smukke solsikke.

Karin Grøn sagde ...

Det er en meget fin bluse. Du spørger om det gør noget at blande to forskellige garner--- nej det gør det da ikke- men hvis de ikke har samme tykkelse får du en trøje, der ligner Michelinmanden, hvis man bruger samme pindenummer- hvis man skifter pindenummer, så stikkefastheden bliver ens, vil det betyde, at du fil få noget der er to forskellige tykkelser så den ene er mere luftig end den anden. Det er præcist hvad der sker i Camomillesjalet, som mange har strikket, vil jeg tro.
Begge dele kan jo bruges designmæssigt og se både fint og sjovt ud. God fornøjelse med skabertrangen. Har du brug for at sparre med nogen i processen er du velkommen til at skrive eller kontakte mig. Det samme gælder, hvis du gerne vil se have eller have stiklinger/aflæggere af planter eller frø af samme. Vi bor jo ikke ret langt fra hinanden.

Karin Grøn sagde ...

Det er en meget fin bluse. Du spørger om det gør noget at blande to forskellige garner--- nej det gør det da ikke- men hvis de ikke har samme tykkelse får du en trøje, der ligner Michelinmanden, hvis man bruger samme pindenummer- hvis man skifter pindenummer, så stikkefastheden bliver ens, vil det betyde, at du fil få noget der er to forskellige tykkelser så den ene er mere luftig end den anden. Det er præcist hvad der sker i Camomillesjalet, som mange har strikket, vil jeg tro.
Begge dele kan jo bruges designmæssigt og se både fint og sjovt ud. God fornøjelse med skabertrangen. Har du brug for at sparre med nogen i processen er du velkommen til at skrive eller kontakte mig. Det samme gælder, hvis du gerne vil se have eller have stiklinger/aflæggere af planter eller frø af samme. Vi bor jo ikke ret langt fra hinanden.

Randi B. Jensen sagde ...

Du strikker bare mange fine trøjer - lækkert garn du bruger - jeg er vild med den røde, du vite i dit sidste indlæg, flot farve og ærme :-)
Dejlige solsikker - jeg har en enkelt i en potte, de førte blomster i den er vismet og klippet af, men den står med to store knopper, som jeg håber kan nå at springe ud.