tirsdag den 25. september 2012

Kulissen fra forleden


Jeg må simpelthen vise jer de øvrige fotos
der blev taget på Glyptoteket forleden.

Tænk jer, det er først nu, jeg fik taget mig sammen til en tur på Glyptoteket!
Ikke at det ikke har været planlagt mange gange
- og en enkelt gang nåede vi frem lidt i 17 (de lukker kl 17).
Vi fik allernådigst lov til at kaste et blik ind i palmehaven.

Men nu skulle det altså være.


 Jeg tror det var dette, jeg havde forventet:

Masser af antikke statuer.
(I øvrigt rigtig fascinerende at se alle busterne af folk, der levede engang
for mange hundrede år siden. De var meget livagtige). 

Og imponerende at se rummene med de franske mestre (malerier).
Der var de jo allesammen: Monet, Gaugain, van Gogh, Manet, og mange flere.


Hvad jeg ikke havde ventet, var disse koloristiske indslag.

Historien er vist, at de originale figurer havde farver.
Masser af farver.

Så nu prøver de at male nogle eksempler op, så man kan danne sig et indtryk af de oprindelige statuer.


Hvad jeg heller ikke havde ventet 
var disse mumier og egyptiske figurer. 
Det gjorde ikke stedet mindre spændende.

Og statuen, lavet af Rodin var også imponerende. 


Det var ikke sidste gang jeg var på Glyptoteket.
Og så var vi da forøvrigt også på Nationalmuseet for at se indianere.

De fotos får I en anden dag.



1 kommentar:

Fru Knudsen sagde ...

Ja, glyptoteket er en oplevelse. Har været der for mange år siden, på en kutureltur til hovedstaden