søndag den 16. september 2012

Her kommer lige de færdige trøjer


Så er strandskadeblusen fra læsøuldstue.dk helt færdig.

Idag blev den vasket, tørret og presset - og klar til fotosession.
Dog må I vente med at se den med indhold  indtil der kommer en fotograf forbi.


 Her ser I strandskaderne tæt på 
- og et glimt af vrangsiden, hvor der er strikket med 4 farver i mønsterborten.

Trøjen er strikket i Læsø Hedegarn, der er en utrolig lækker garn at strikke i.
Bullen blev strikket 2 cm længere, end angivet i opskriften,
og halskanten ligeså. (ellers frygtede jeg den ville blive for åben).
Skal jeg være lidt kritisk, er den lidt fyldig i bærestykket, ud over armene.
Men ikke voldsomt.
I det store hele er jeg yderst tilfreds med trøjen, 
og tror det bliver vinterens yndlingstrøje.


Strandskadeblusen er strikket i str M.
Der kan bestilles kit hos Læsø Uldstue.


 Jeg blev også færdig med denne skønne sag i silketweed fra garnudsalg.dk
Der er gået 3/4 cone til trøjen, opskriften er fra bogen 'New England Knits',
som jeg har lavet en anmeldelse af tidligere i år.

Jeg valgte at strikke krave på, og den blev også lige et par cm længere end i opskriften.
Dette mest af praktiske grunde, fordi jeg ville have det til at passe med mønsteret.
Måske bliver den lidt for voldsom, den krave.  Men den kan bukkes ind, så det ikke virker så voldsomt.
Jeg glæder mig til at tage den i brug.


 Og jo - solsikken er skam af egen avl.


19 kommentarer:

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor er det er par lækre ting du der har fået gjort færdig. Nu kan de kolde dage bare komme an ,o)
Virkelig smukt arbejde
kh. Hanne

Trillemus sagde ...

Sikke et par lækre strik bluser endnu engang. Jeg er helt vild med strandskade blusen. Jeg kan godt forstå at den bliver en favorit.

Kh Mette

marion sagde ...

fede trøjer som du har strikket :-)

Kludemutter sagde ...

Er helt vild med din fugletrøje, de ser så søde ud de små fugle.
Skønne bluser,til en måske kold vinter.

Yt

Ulla Reiche sagde ...

Flot flot flot både din for og bagside. Du har da total styr på 4 tråde.

Kh

Ulla

Fru Knudsen sagde ...

Skader er jo ikke så vellidte, men strandskadetrøjen, den er jeg sikker på bliver et hit, den er bare så flot

Susan sagde ...

Strandskadeblusen er så flot. Jeg har set på butikkens hjemmeside. Der er det let at blive fristet

Annelise sagde ...

Flot trøje du har fået strikket. Læsø uldstue er en lækker butik hvor jeg også har købt garn til en af mine trøje.

Eva sagde ...

Nøj, hvor har du været flittig. Smukt resultat.

vibstrik sagde ...

Sikken et par smukke trøjer. Strandskadeblusen er da helt fantastisk, ligner en man ikke vil have af igen. Glæder mig til fotografen kommer forbi:-)

Pia sagde ...

Hvor er den strandskade-bluse bare smuk

GitteBlinkilde sagde ...

Den er fantastisk SMUK :-)

vidunderlige univers sagde ...

hvor blev de flotte trøjerne..
har du set at der er mange fremme med de store kraver?
osse trøjer i v bagpå ned om rumpen og foran - har lige købt en billigt i hm - strikke kan jeg jo ik så godt..hi hi

elsker solsikker - vil altså ha dem i min have igen næste år. basta
KH Iben

vidunderlige univers sagde ...

Hov - mona - kender du et fedt garnsted jeg skal besøge i københavn ??
KH Iben

AC sagde ...

Sikke flotte trøjer!
Læsø Uldsted er et dejligt sted (selv om det er længe siden, jeg har været der).

ettej sagde ...

Smukke og lækre trøjer.
- Nu kan efteråret bare komme an!!!!

(Bogen "new england knits", tror jeg da vist jeg hellere må få fat i!!)

Du er da vist det man kan kalde turbo-strikker.

Vibekes lille ullne sagde ...

Utrolig flotte gensere du har strikket på hver sin måte. Strandskadetrøyen er så flott med de skjønne fuglene på og ser bløt og varm ut. Det må jo bli en favoritt på kalde dager?

Nydelig farge på den andre, og jeg tror halsen blir god utover nå. :)

Lea sagde ...

To fantastiske trøjer!!! Det er jo skønt at have to varme modeller klar allerede nu - du er godt forberedt på vinterens komme....og med det tempo du strikker i, ja, så kan der jo hurtigt komme endnu flere flotte varme trøjer til.

Frk.Bogorm sagde ...

Super flotte bluser!