tirsdag den 18. september 2012

Det nye Kreativ Strik er kommet på gaden


Så er det nye Kreativ Strik (nr 03/2012) landet i min postkasse.
Og som sædvanlig er der masser af lækre opskrifter deri.

Hvad man lige kaster sig over er selvfølgelig en smagssag,
og jeg bringer som smagsprøver her kun et lille udvalg af hvad jeg selv kunne finde på at kaste mig over.

Efterårsnummeret har flere opskrifter på ponchoer, den ene sødere end den anden.
Jeg har et par ponchoer liggende, som jeg ikke rigtig får brugt 
- men skulle jeg alligevel vælge at strikke en poncho, ville det være en af disse to,
af hhv Käthe Fog og Stine Hoelgaard Johansen


Den flotte perlestrikkede jakke med broderierne er af Rachel Søgaard,
og den helt fantastiske sweater med den brede snoning er også af Käthe Fogh.
Nederdelen af Jonna Thue kunne nu også blive et hit her til vinter .. 


 Og nu vi er ved snoningerne -
hvad mener I så om denne trøje af Lene Holme Samsøe ?
den er da bare flot ! 
Og vanterne med leopardmønster ..?


Ja der er masser af ting, der frister i dette efterårsnummer.
Der er halstørklæder, vanter, veste, både til voksne og til børn.
Men jeg har jo i forvejen en 'To do' liste så lang .. 
Nu må vi se, om jeg finder på at kaste mig ud i noget af det.  :o)

11 kommentarer:

marion sagde ...

lækre modeller der er i. Har også holdt diverse blade men er stoppet med det, for der var ikke plads til mere på to do listen :-)
Spændende hvilke modeller du får kastet dig over :-)

Hanne Rimmen sagde ...

Uha så fine modeller. Det er da vist svært ikke at lade sig friste til bare at strikke en af dem ;o)
Glæder mig til at se i bladet.
kh. Hanne

Lea sagde ...

Jeg abonnerer ikke på Kreativ Strik, men har købt et par numre i løssalg.

Det nye nummer overvejer jeg stærkt at købe; der er jo, som du også viser, nogle skønne modeller deri.

Annelise sagde ...

Ja, det er utroligt at de kan blive ved med at finde på nye opskrifter der frister.

Ulla Reiche sagde ...

Uha jeg holder et andet strikkeblad og overvejer at holde en pause. Jeg kan bare ikke følge med. Alle de ting jeg godt kunne tænke mig at strikke og så al den tid jeg ikke har. Og i stedet for bare at nyde modellerne bliver jeg irriteret og det er jo tåbeligt at bruge penge på.....

Spændt på om du får lavet nogen af modellerne. Jeg har indtryk af at der er fart på dine strikkepinde.

Kh

Ulla

Eva sagde ...

Jeg bliver altså helt blød om hjertet, når jeg ser de "gamle" hønsestrik-mønstre. Og vanterne er også kære. Men jeg får ikke tid til noget som helst nyt strik for en tid....

Fru Knudsen sagde ...

Poncho bliver vist meget moderne denne vinter (har jeg hørt) jeg har også et par stykker liggende, som jeg ikke rigtigt bruger, men har alligevel kastet mig over endnu een

Lis sagde ...

Har også fået bladet men er ikke så inspireret lige for tiden, uha den er lave, altså min inspiration, så er nok bare negativ, men spændende at se om du får lavet dem alle ?

God og hyggelig onsdag til dig.

kh. Lis

ettej sagde ...

Uh ha da. Jeg har også fået Kreativ strik ind af døren. Og, ja der er da nogle modeller der frister - jeg er især til den sweater med den brede snoning foran. smuk!
Men man mangler måske nok nogle flere timer i døgnet til at nå det hele på to-do-listen!!!! :-)

Annemaris Univers sagde ...

Jeg har også fået bladet. Denne har de virkelig ramt min smag. Jeg er især især meget begejstret for den blå og hvide sweater og den røde og hvide sweater. Men først skal jeg have strikket en trøje til min kæreste. Så mål vi se, hvad det bliver til. Jeg nyder at kigge i bladet, hver gang det kommer med posten. Jeg indrømmer da, at jeg har svært ved at følge med, så er kun glad for, at det kun kommer fire gange om året.

Fru Olsen sagde ...

Det ser ud til at være et lækkert blad. Ponchoen på forsiden minder mig om min ungdoms hønse- og perustrik.

Hvor er din trøje fra Læsø altså bare blevet flot.