fredag den 24. august 2012

Sommerstemning i Snekkersten og nyt på pindene


Her i ugen var jeg igen afsted på efteruddannelse,
hvor jeg igen boede på villa-snekkersten.
Det er altid en fornøjelse.
Dennegang ramte vi sommerens varmeste dag, og det var rart
at kunne sætte sig udenfor med kaffen og strikketøjet efter endt kursusdag.

Og strikketøj sagde jeg ?

Ja, jeg har fået nyt på pindende.


 Det drejer sig om denne rigtig søde mode fra bogen
'New England Knits, Timeless Knitwear with a modern twist' 
af Cecily Glowik MacDonald and Melissa LaBarra.
Jeg har omtalt bogen i et tidligere indlæg.

Denne trøje faldt jeg straks for. Især mønsteret på ærmet fangede lige mit blik 
og da jeg så havde en rulle af denne lækre tweed garn fra garnudsalg.dk
(som var en del af den dynge jeg købte i foråret),
ja så var det et nærliggende valg.


Foreløbig har jeg brugt en uge på at strikke stykket fra halskant
og ned til ærmet, hvor jeg skal til at sætte ærmer på tråd og samle bullen.
Det går ikke så tjept nu hvor det er blevet hverdag.

Men nu er det weekend, og så skal der strikkes .



5 kommentarer:

marion sagde ...

tror sørme da aldrig at dine pinde står stille :-)
Lækkert nyt strik du har fået på pindende og smuk farve :-)

Gitte sagde ...

Skøn model, og dejlig farve du strikker i.

vidunderlige univers sagde ...

Nøjj hvor får du altså bare noget fra (strikke ) hånden - flot farve der kommer på pinden denne gang..
sikke alt det efter uddannelse du får - savner det selv helt vildt - så jeg kigger kurser i øjeblikket.. men det har jo ik noget med den kreative blog at gøre ha ha..
Go dag til dig Mona:0)
KH Iben

Merete sagde ...

Neej, et fint foto af Snekkerstenen.

Tina Dalbøge sagde ...

Lækkert sted at bo - og dejligt med et nyt strikketøj. :)