fredag den 17. august 2012

Rådyrenes skræk


Her i området er der mange rådyr.
De er rigtig søde, når vi ser dem nede i skoven.
Det er også hyggeligt at få et glimt af dem her mellem sommerhusene.
Bambi og jeg plejer at leve i fredelig sameksistens.

Men der er desværre kommet kurrer på tråden nu.


Jeg opdagede jo at de spiste mine roser, og det måtte der findes en løsning på.
Heldigvis fik jeg et godt råd, som ser ud til at have virket.
frkbogorm gav mig nemlig det råd at smøre ildelugtende hjortetaksolie ud ved roserne.
Og se bare: knopper og nye skud ! 

Nu kan vi igen leve i fredelig sameksistens

- altså med mindre hjortebestanden for alvor er blevet sure på mig.
Jeg har nemlig dræbt en af deres 'kollegaer'.


Ikke med vilje, selvfølgelig. Men alligevel.

Forleden morgen, da jeg var på vej på arbejde, kom jeg desværre til at køre et rådyr ned.
Den stærkt befærdede landevej går gennem en længere skovstrækning,
og bedst som jeg kom kørende, løb der et rådyr ud lige foran bilen. 

Jeg nåede at bremse en lille smule før jeg ramte det direkte.
En behjælpelig med-billist hjalp mig med at tage kontakt til en jæger med en svejts-hund,
så dyret kunne blive aflivet. Han kunne se den stå inde i skoven, hvilket jeg ikke kunne.
Og kender man ikke den lokale jæger med hund, er Falck dem man ringer til..


Det skete ikke noget med min bil, hvilket må siges at være særdeles heldigt.
Det kunne være gået rent galt.

Det er ikke rart når den slags sker. 
Til gengæld glæder jeg mig over endelig at kunne håbe på snart at se mine roser blomstre :o)


1 kommentar:

Frk.Bogorm sagde ...

AJ Mona, kommer til at tænke "nak og æd"!
Det må have været en rigtig ubehagelig oplevelse!
Du behøver ikke torpedere dem, det der "hjortetaksolie" fra Matas virker udmærket!
God weekend - nyd roserne:-)