søndag den 12. august 2012

OL-sidelinie trøjen er nu færdig


Og det passer meget godt med
at der lige nu - i skrivende stund -  er OL afslutning i London.

Mit OL-sidelinie strik er model 'Hunter' af Kim Hargreaves, 
fra bogen 'The Summer Tweed Collection' fra Rowan.

Og jeg kan allerede nu løfte sløret for at den er lige i øjet.
Der er dømt 'yndlingstrøje' ! 

Lige da jeg startede, synes jeg ikke der var farvespil nok - men det er fint nu,
set på den større flade.

Jeg har desværre glemt hvad slags garn det er.  :o(

Jeg købte det hos garnudsalg.dk da der var garagesalg i foråret.
Ekstra billigt var det også, fordi der var kommet lidt snavs på det. 
Tror kun jeg gav omkring 100 kr for en hel cone. Så heldig kan man være.
Ud fra lugt og tekstur at dømme, må der være både uld og silke deri.
Det vil passe til pind 4 - 6. Trøjen her er strikket på pind 4. 
Det passede med mønsterets strikkefasthed.


Mønsteret er nemt. Lige op og ned - og på hver 12. pind (i min udgave hver 15.)
slås om ved hver maske. På næste række strikkes kun maskerne. Resultat = lange masker.
Modellen er ens på for- og bagside.


Forsøgsvis har jeg sat mit label i nederste hjørne.
Måske skal det flyttes til ærmer eller nakke ?


Alle åbninger er med rul. 
Halskanten er strikket med nogle vrangmasker.


Voila ! jeg kan næsten ikke vente med at få den på.
Desværre er der ingen fotograf i nærheden idag - så I må vente med at se den med indhold :o)

Da alt var monteret klappet og klart
sad jeg tilbage med en rest på conen. Og what to do ?
(jeg skal jo have strikket op af alle mine rester, så jeg kan slippe fri af mit selvpåførte garnembargo) ..

Jo, jeg har fundet på noget der kan supplere min multi-give-away  ;o)
mere følger .. 

10 kommentarer:

marion sagde ...

kan godt forstå, at den bliver ynglingstrøjen den ser rigtig lækker ud :-)

Balles Bazaar sagde ...

Endnu en lækker sag fra dine strikkepinde. Skøn trøje, enkel med effektfuld struktur. I like. God sommersøndag.

Fru Knudsen sagde ...

Så fin den er du burde have haft en ol-medalje for den

Lisbeth sagde ...

Hold da så liiige op et tempo du har med de pinde :-)
Den er super flot med en fin og enkel detalje i de lange masker.

Ulla Røjkjær sagde ...

Skøn effekt slåommaskerne giver. Kan godt forstå det bliver en yngling.
Du skulle have været med til OL.;))

violykke sagde ...

Den er rigtig flot

Vibekes lille ullne sagde ...

Det ser ut som en riktig yndlingstrøje! Herlig sommerlig farge og skjønn fasong. :)

Frk.Bogorm sagde ...

Den ser rigtig "rar" og behagelig ud :-) Du er skræmmende hurtig på de pinde! Jeg har stadig 1/10 trøje liggende, som jeg startede på sidste efterår. Men nu kan jeg ikke huske, hvor langt jeg kom i mønsteret - og er bare IKKE god til det der!

Hanne Rimmen sagde ...

Kære Mona
Jeg er da fuldstændig, som dig, helt vild med den trøje.
Vi må lige snakke detaljer ;o)
Knus Hanne

Hanne Rimmen sagde ...

Kære Mona
Jeg er da fuldstændig, som dig, helt vild med den trøje.
Vi må lige snakke detaljer ;o)
Knus Hanne