fredag den 10. august 2012

Færdig med eksperimenterne


Nu er mit eksperiment blevet færdigt,
og hænger til tørre efter nænsom vask.

Ja færdigt og færdigt ..
for jeg får pludselig mange flere ideer.
Man kunne brodere / hækle en blomst på?
man kunne hækle / strikke en forlængelse (måske et skørt ?)
så den bliver mere tunikaagtig.
eller man kan bruge toppen som den er - som en lille vest.

Man kan også lade være med at bruge den som beklædning,
og i stedet klippe den i mindre stykker, der kan indgå i andre ting ?
tæpper, patchwork, tasker (hvis man sætter et foer i) osv.
Man kan stadig eksperimentere med eksperimentet.
For mit vedkommende er det færdigt,
og det kommer til at indgå i min multi-give-away i anledning af bloggens 1 års fødselsdag.


Sådan ser den ud fra ryggen.

Jeg vil ikke garantere for, at den er jordens mest holdbare.
Der er indsat forstærkninger nogle steder.
Trods det, at alle ender var syet sammen, opstod der alligevel et par steder med slidtage.
Det er vel den slags der sker. Jeg tror at forstærkninger er en god ting,
og at de fint kan foretages gennem fx broderier.

Det har været skægt at lave, men et større arbejde at klippe alle de tørklæder (6 stk) op.
Jeg tror jeg følger Dorits gode råd, og køber 'garn' næste gang.
I øvrigt købte jeg noget i Gøteborg til en vest, der ligner eksperimentet rigtig meget.

Som sagt: den indgår i min give-away, og jeg tænker den som en, hvis skæbne er uvis, 
og som sagtens kan nå et par forandringsprocesser mere, hvis den nye ejer er til det.

Et andet råd jeg har fået drejer som om hjortetaksolie.

Da jeg købte det i Matas så ekspedienten helt chokeret ud.
Hun skyndte sig at advare mig om, at jeg endelig skulle bruge handsker, når jeg påsmurte det.
jeg måtte heller ikke bruge det for tæt på huset, og skulle endelig passe på ikke at spilde 
eller at få det på mig selv.

Disse advarsler forstår jeg nu.

FØJ hvor det stinker !

Men det var selvfølgelig også det, der var meningen.
De søde dådyr skulle gerne holde sig fra mine roser nu.

Jeg tror noget af det er kommet for tæt på huset - skønt mange meter væk
for det kan lugtes helt ind på terrassen.

Det ved jeg så til næste gang.
Nu glæder jeg mig til snart at se de første roser :o)

6 kommentarer:

marion sagde ...

hvor er den blevet fed :-) spændende projekt du gik igang med og resultatet er da blevet fedt :-)

Lisbeth sagde ...

Den ser spændende ud. Du får godt nok meget fra hånden for tiden.
Kunne ikke lige finde din mail adresse, men jeg har et armbånd klar til dig :-)
Kan du ikke lige skrive din adresse til mig på lisbethandersen3 (snabela) gmail.com??

Eva sagde ...

Den er da blevet skøn.

Og så krydser vi fingre for, at du får fine roser fra nu af:)

Hanne Rimmen sagde ...

Hvor er den bleevet fin Mona. Jeg er vild med dit eksperiment og kan godt følge alle dine ideer ;o)
Held og lykke til med roserne.
kh. Hanne

Fru Knudsen sagde ...

Noj, hvor er du altså kreativ, håber du får held med at jage rådyrene væk

vidunderlige univers sagde ...

Hej Mona ..
Det har jeg aldrig hørt det med at holde dådyr væk på den måde.. Godt råd.. her går vi til i myrer - har prøvet alt..
Nå men vil da lige sige at din vest er flot med de farver.. Og det er lidt sjovt som man altid kan brygge videre ha ha..
KH Iben