onsdag den 29. august 2012

Det med dyr

Polarræv
Jeg var ved at kigge gamle fotos på min computer, 
og fandt disse fra nogle år siden, hvor vi var på tur til Djursland.

Kender I Skandinavisk Dyrepark ved Ebeltoft ?
hvis ikke, kan jeg kun anbefale jer at lægge turen den vej,
- hvis I skulle komme på de kanter. 

Som navnet antyder, er der dyr fra hele Skandinavien.

isbjørn
Og det går så langt som til Grønland og Svalbard, for de har et rigtig flot isbjørneanlæg.
Dyrene er i så naturlige omgivelser, som det overhovedet lader sig gøre.
Der er huler, is, og masser af plads til dyrene at bevæge sig på.
Samtidig er der masser af information om hvordan de lever.


brune bjørne
Publikum bevæger sig rundt om de store anlæg - eller hen over dem via gangbroer.
Der er masser af picnic områder og gode faciliteter.

vildsvin
Det var en god og uforglemmelig dag vi havde i Dyreparken dengang.
og jeg vil da sige, at den sagtens kan tåle en genvisit.
kronvildt 
 Og apropos dyr ..
Det lykkedes mig faktisk at få min nattesøvn forleden (næsten).
I hvert fald har jeg (endnu) ikke købt sengesættet.
Jeg kom nemlig i tanker om, at jeg har fødselsdag om en lille måned,
og så kunne jeg jo håbe, at nogen ville forbarme sig .. 

 ModeN med dyreprint kan jeg rigtig godt lide.
Jeg så forresten også, at (var det Vero Moda?) der havde en strikketrøje med dyreprint-strik.
Måske inspiration?

2 kommentarer:

Eva sagde ...

Jeg har ikke været i Skandinavisk Dyrepark. Det ser ud til at være gode forhold for dyrene. Dejlige billeder.

Tanja sagde ...

Jeg har lige været i Skandinavisk dyrepark og jeg kan 100 % tilslutte mig at det er et besøg værd. Jeg var meget skeptisk over billetprisen (165 kr), men jeg synes jeg fik oplevelser for alle pengene. Jeg har aldrig set et sted hvor dyrene havde så gode forhold i fangenskab.