søndag den 8. juli 2012

Til vikingemarked på Læsø



Igår var vi til vikingemarked på Læsø.

Markedet løber over hele weekenden, og der er en mangfoldighed af boder,
lege, konkurrencer, ridning, musik, mad, drikke (mjød, fx), ja alt, hvad hjertet kan begære.

Jeg faldt over denne ganske uimodståelige filtede hat. 
Den kan ses fra siden lidt længere nede af dette indlæg.

Og jeg lover jer: den er et unikum !



 Garn kunne man også få.
I den plantefarvede udgave.
Det var nogle rigtig smukke farver, der kom frem.
Gryderne var en del af plantefarverboden - hvordan og hvad kan jeg desværre ikke redegøre for ..


Der var smykker i massevis, armbånd, ravkæder, nåle og meget andet


Og et fint forarbejdet spyd, hvis man skulle få brug for sådan et 


I denne bod var der smagsprøver på mjød
og salg af nogle meget smukke knapper af rensdyrhorn.
jeg købte 6 stk for det tilfældes skyld, at jeg engang skulle strikke en trøje, hvor de passede ind.


 Her har I mig så, så I rigtig kan se den fantastiske filthat !
samt bordet, hvor de andre filthatte lå.

Især denne ræv, var da heller ikke til at gå forbi..
med hoved og hale ..
mon ikke den ville vække opsigt 
hvis jeg spankulerede rundt med den hjemme i Aalborg ?


Lidt stemningsbilleder. Vi var der tidligt, før der kom mange mennesker.
Det kunne se ud til, at der var lagt op til noget med noget helstegt pattegris senere ..

Det er meget hyggeligt med sådan et marked.
Jeg ved, der er et hvert år på Lindholm Høje ved Aalborg, sammen med vikingespil  
(næsten lige i min baghave).
Men det har altid ramt ind i min ferie, så jeg ikke har kunnet komme forbi.
Derfor var det en fornøjelse uventet at møde det på Læsø. 

5 kommentarer:

Lis sagde ...

Der er vist også det hele på det vikingemarked. Helsteget gris, vin (hmm hed det ikke mjød) udstyr,garn hatte, stof og forskellige typer telte.

Så dejligt, at når du nu ikke er hjemme, at du så støder på det, medens du er på ferie.

Kh. Lis

Fru Knudsen sagde ...

Nu kan du jo kalde dig for "hattedame", sikke mange oplevelser du får på læsø

Camilla sagde ...

Sikke nogle skønne billeder fra Læsø! Jeg vil så gerne dertil!

Randi B. Jensen sagde ...

Sikke en fin hat - er sikker på, at du vil være let genkendelig, hvis du går rundt med den i Aalborgs gader :D
I har godt nok mange dejlig oplevelser på Læsø - det må være en dejlig ferie :-)

Strikkeheksen sagde ...

Altså Mona, sådan en hat kan man da ikke være foruden ;-) Den vil dog nok vække en del mere opsigt i Aalborg end på vikingemarked på Læsø. Lyder som om du har en dejlig ferie :-)