onsdag den 11. juli 2012

Status på Pompon


Selvom jeg har rendt rundt oppe på Læsø og ferieret,
har strikketøjet ikke helt ligget på den lade side.
Jeg strikker på Pompon fra 'Feminin Strik' af Lene Holme Samsøe.
Trøjen er til min mor, og der er adskillige ændringer af originalopskriften.

Fx strikker jeg på rundpind, garnet er ændret til højlandsuld, ribkanten er 'omvendt', dvs 3 r og 1 vr, fremfor 3 vr og 1 ret, pomponerne udelades, og ærmerne bliver lange.
Mon Lene Holme Samsøe overhovedet ville kunne genkende den ?


Mønsteret er rigtig fint (tag endelig forbehold for, at den hverken er vasket eller presset)
men det bliver ene små blomster, og min mor er vild med det.
Jeg var noget tvivlende inden jeg startede,
hvor hvordan pokker ville jeg kunne strikke mønster på vrangpindene?
jeg lavede nogle strikkeprøver, og endte med at 'bryde koden'.
 Men det er nu engang lettest at strikke på rundpind. Dog ikke lige hvor man skal tage ind og ud i siderne.


Som sagt lavede jeg op på den nederste rib. Måske ville den være blevet lidt mere 'stilkagtig' 
hvis jeg havde holdt mig til originalen ?
Forhåbentlig bliver jeg færdig her i ugen, så min mor kan få glæde af den i sommer.
OG jeg kan komme videre på den efterhånden noget lange liste 
over trøjer/bluser jeg har købt garn til / har planer om.

Jeg glæder mig til at fremvise den færdige 'Pompon sans Pompons'
en af de nærmeste dage. 

6 kommentarer:

Susan sagde ...

Utroligt flot mønster. Glæder mig til at se den færdige model.

Lis sagde ...

Hold da helt op den er flot. Ændringer eller ej, jeg er vild med den. Godt jeg har bogen, for nu kan jeg da lige sætte en ting mere på min to-do liste, tø hø, for den er jo heller ikke så lang. :D

Kh. Lis

Lea sagde ...

Den bliver da superflot, Mona! Er sikker på dine ændringer virker og er lige så gode som originalen!!

Fru Knudsen sagde ...

Noj, hvor flot et mønster, den bog har jeg og vil da kigge lidt nærmere på den. Vildt inspirerende.
Du ender med du kan føje "designer" på dit CV

marion sagde ...

synes den er rigtig flot :-)

Merete sagde ...

Hold da op et fint mønster. Det ser bare godt ud. Venter på at se det, efter vask.