fredag den 20. juli 2012

Næste på pindene ..


Næste strikkeprojekt er røget på pindene nu.
Det er endnu et eksemplar af Heidi Kirrmeyers 'Simple Summer Tweed',
dennegang til min yngste søster. 

Når den så er færdig ligger der adskillige projekter til mig selv og venter.
fx. strandskadetrøjen, jeg købte kit til på Læsø, en sommertop fra Kreativ Strik, en trøje fra Naturlig Strik som jeg købte garn til, og meget meget mere. 

Det igangværende strikketøj regner jeg med at kunne blive færdig med indenfor en uge.
Den er hurtig, enkel, top-down glatstrik uden dikkedarer.
Og jeg er allerede nået et stykke under ærmegabene, dvs. nu kører det på rundpind, hvor starten var frem og tilbage (indtil jeg kunne lukke V-udskæringen).


Blandingen af højlandsuld fra garnudsalg.dk og silketweed fra frujensensunikum.blogspot.dk, som jeg brugte sidst, fungerede godt og gentages derfor.  Det er den mørke der er højlandsulden. 

Blandingen bliver lidt sorbet agtig, og med et rigtig flot farvespil. 

Nu må vi se hvor langt jeg når på dagens etape.

4 kommentarer:

Fru Knudsen sagde ...

god strikkelyst under touren, som jeg vist ikke får set meget af i dag.

Lea sagde ...

Mums, lige mine farver!!!

Dejligt med en fhv hurtigtstrikket model indimellem de mere tidskrævende!

Lis sagde ...

Skønne farve. Elsker de nuancer.
God strikkelyst.

Kh. Lis

mette sagde ...

Skønne farver :)